کد خبر: ۷۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

پروازهای ایران به هند و پاکستان و بالعکس ممنوع شد/محدودیت پرواز به ۴۱ کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازها بین ایران و پاکستان و هند تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: این ممنوعیت از ساعت ۲۴ امشب اجرایی می شود.
پروازهای ایران به هند و پاکستان و بالعکس ممنوع شد/محدودیت پرواز به ۴۱ کشور
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، پروازها به/ از دو کشور هند و پاکستان از ساعت 24 امشب ممنوع می شود.

وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در زمان حاضر محدودیت پروازی به 41کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

وی یادآور شد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته ذیبخش، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین