کد خبر: ۷۰۶۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

اظهار نظر جالب عضو کمیسیون ورزشکاران IOC در مورد المپیک توکیو

عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک که چهار مدال بازی‌های المپیک را هم در کارنامه دارد، تاکید کرده که در مورد بازی‌های توکیو و برگزار شدن یا نشدن آن پزشکان باید تصمیم بگیرند.
اظهار نظر جالب عضو کمیسیون ورزشکاران IOC در مورد المپیک توکیو
آفتاب‌‌نیوز :

طبق تاکید چند باره کمیته بین المللی المپیک، بازی های ۲۰۲۰ توکیو به طور حتم تابستان سال جاری برگزار می شود. در همین رابطه «سیکو هاشیموتو» رئیس کمیته برگزاری بازی ها هم تاکید کرده که در فاصله سه ماه مانده تا آغاز بازی های المپیک و با وجود احیای دوباره کرونا و عفونت لغو برگزاری اصلا مورد نظر نیست.

این در حالی است که یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک (IOC) که پیشینه چند دوره حضور در بازی های المپیک و حتی قهرمانی در این رقابت ها را هم دارد، اظهارنظری جالب و متفاوت در این زمینه داشته است.

«هیلی ویکنهایزر» این مسئله را مطرح کرده که در رابطه با بازی های ۲۰۲۰ توکیو و برگزار شدن یا نشدن آن در شرایط کرونا، فقط پزشکان و کارشناسان بهداشت باید به عنوان داور اصلی اظهار نظر داشته و تصمیم بگیرند.

طبق اعلام سایت Kyodo news این المپین که ۶ دوره بازی های المپیک را تجربه کرده است، سال گذشته و پیش از این که کمیته بین المللی المپیک تصمیم به تعویق یک ساله بازی های المپیک بگیرد، مخالفت خود را با برگزاری بازی ها و اعزام تیم به توکیو اعلام کرده بود.

وی در اظهار نظر جدید خود هم تاکید کرده که تصمیم گیری در مورد المپیک و برگزاری شدن یا نشدن آن در شرایط کرونا باید توسط پزشکان و کارشناسان بهداشت گرفته شود نه کسب و کارها.

«هیلی ویکنهایزر» از وضعیت پیش روی ژاپن ابراز نگرانی کرده است، جایی که نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت مردم مخالف برگزاری بازی ها در این تابستان هستند.

این ورزشکار گفته است: ژاپن که به آنجا سفر می کنیم و مردمانش در بحران هستند. ما باید نسبت به نیازهای یک ملت حساس باشیم.

«هیلی ویکنهایزر» کانادایی مدال طلای چهار دوره مسابقات هاکی روی یخ بانوان المپیک را در اختیار دارد و در حال آموزش پزشکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین