کد خبر: ۷۰۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷

شهرداری گرگان قهرمان لیگ بسکتبال شد

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب سومین پیروزی مقابل تیم مهرام تهران، برای اولین بار در تاریخ ۶۰ ساله بسکتبال این شهر، قهرمان لیگ برتر شد.
شهرداری گرگان قهرمان لیگ بسکتبال شد
آفتاب‌‌نیوز :

در این مسابقه که شامگاه شنبه در خانه بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، تیم شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۱۱۰ بر ۱۰۳ حریف را با شکست مواجه کند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم شهرداری گرگان در کوارتر اول با نتیجه ۱۹ بر ۲۰ مغلوب تیم شاگردان علی آرزومندی سرمربی مهرام تهران شدند، اما در کوارتر دوم با حساب ۳۵ بر ۲۷ به پیروزی رسیدند و در مجموع با برتری ۵۴ بر ۴۷ به رختکن رفتند.

بازیکنان تیم شهرداری در کوارتر سوم با حساب ۲۱ بر ۳۳ همچون کوارتر اول مغلوب بازیکنان تیم مهرام شدند، در کوارتر چهارم با نتیجه ۲۱ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند، اما در مجموع نیمه دوم با حساب ۴۲ بر ۴۹ مغلوب شدند.

تیم شهرداری تایم اضافی اول با حساب ۱۶ بر ۷ پیروز شدند.

بازیکنان تیم شهرداری گرگان در ابتدای این مسابقه با ترکیب اولیه نوید رضایی‌فر، پری پتی، محمد جمشیدی، مایک‌مازیار رستم‌پور و آلاده آمینود در برابر پنج بازیکن اولیه تیم مهرام در این دیدار با ترکیب حامد حسین‌زاده، مهدی کامرانی، محمدصمد نیکخواه‌بهرامی، مالیک ترل ترنت و دووان سامرس قرار گرفتند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین بازی فینال لیگ برتر با نتیجه ۸۴ بر ۷۲ به پیروزی رسید، مسابقه دوم را با نتیجه ۷۸ بر ۱۰۱ به حریف واگذار کرد و در مسابقه سوم با نتیجه ۸۸ بر ۶۶ توانست در برابر تیم مهرام به برتری دست یابد.

مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا از ابتدا (دور مقدماتی گروهی) به صورت متمرکز با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت تیمی برگزار شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در فصل ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ با هدایت حمیدرضا کلاسنگیانی (مربی بومی) به مقام نایب قهرمانی رسیده بود، در فصل گذشته (۱۳۹۹ - ۱۳۹۸) با هدایت مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران) با ارائه مسابقات خوب صدرنشین دور مقدماتی شد، اما فدراسیون به دلیل شیوع کرونا رقابت‌ها را ناتمام رها و از اعلام تیم قهرمان خودداری نمود.

شاگردان مهران شاهین‌طبع در فصل (۱۴۰۰ - ۱۳۹۹)، با انجام ۲۱ مسابقه در مسابقات مقدماتی، پلی‌آف اول و دوم (همگی به صورت رفت و برگشت) و سه بازی نیمه‌نهایی بدون باخت راهی دیدار نهایی و فینال شد و با کسب مجموع ۲۴ پیروزی و تنها یک شکست به مقام قهرمانی دست یافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین