کد خبر: ۷۰۶۲۶۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
هند تبدیل به مرگبارترین کشور جهان از نظر فوتی‌های کرونا شده است

تصاویر| آخرآلزمان کرونایی در هندوستان؛ بلایی که کووید ۱۹ بر سر هندی‌ها می‌آورد

از زمان شیوع پاندمی تا کنون بیش از ۱۸۵ هزار شهروند هندی در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار نفر به لیست قربانیان اضافه می شود. در آیین هندو، مرگان را می‌سوزانند اما در بسیاری از مناطق کشور مثل دهلی، سوزاندن اجساد به علت زیاد بودن قربانیان، به سختی در محل و مراکز مخصوص صورت می‌گیرد.
تصاویر| آخرآلزمان کرونایی در هندوستان؛ بلایی که کووید ۱۹ بر سر هندی‌ها می‌آورد
آفتاب‌‌نیوز :

زنان باردار در حال مرگ هستند و نوزادان و کودکان بیمار شده‌اند؛ این توصیف کوتاهی از شرایط موجود بر اثر شیوع کرونا در هندوستان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هند بیش از یک میلیون مورد ابتلا به کرونا را از روز چهارشنبه گذشته به این سو ثبت کرده است. علت این موضوع شیوع نوع تازه و احتمالا جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا در هندوستان است که سبب شده تا هند تبدیل به مرگبارترین کشور جهان از نظر فوتی‌های مبتلا به کرونا شود.

تصاویر| آخرآلزمان در هندوستان؛ بلایی که کرونا بر سر هندی‌ها می‌آورد

واکنش یک پسر بچه به سوزاندن جسد پدرش که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخت

بیشترین میزان تاثیرگذاری کرونا بر دهلی نو، بمبئی و ایالت مهاراشترا بوده که با کمبود کپسول اکسیژن و تخت‌های بستری بیماران مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد هیچ‌کس در هندوستان از کرونا در امان نیست.

از چهارشنبه گذشته، بیش از یک میلیون مورد ابتلا به کرونا در هند ثبت شده است. اکنون دولت هند هواپیماهای نظامی و قطارها را برای انتقال تجهیزات مورد نیاز به پایتخت به منظور نجات جان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده است.

دادگاه عالی هند نیز با صدور فرمانی اعلام کرده هر فردی که مانع از انتقال سریع تجهیزات مورد نیاز شود با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.

اولین موج کرونا در هند شش ماه گذشته رخ داد و قابل مدیریت بود‌. در آن زمان افراد جوان‌تر چندان مبتلا نشدند اما اکنون زیر ۴۰ ساله‌ها نیز مبتلا می‌شوند. حتی گزارش شده که نوزادان دو ماهه نیز دچار کرونا شده و مادران باردار بیمار در حال جان باختن هستند.

بیمارستان‌ها پر از بیمار بوده و آمبولانس‌ها در تمام ساعات روز مشغول انتقال بیماران مبتلا به کرونا هستند. در بیمارستان‌ها بر روی هر تخت سه تا چهار بیمار قرار گرفته و همگی از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند. صف‌های طولانی برای انجام آزمایش کرونا تشکیل شده‌اند. با این وجود، ظرفیت آزمایشگاه‌ها تکمیل شده‌اند. آزمایشگاه‌ها در حال کار بر روی پنج هزار آزمایش در روز بودند در حالی که اکنون ۳۵ هزار آزمایش در روز برای آنان به منظور اعلام نتیجه ارسال می‌شوند‌.

به گزارش روزنامه دیلی میل، میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در هند ۲.۲۶۳ نفر بوده که تنها ۳۰۰ مورد آن در دهلی نو گزارش شده است. البته این آمار رسمی است و احتمالا میزان واقعی مرگ و میر بیش از این رقم است.

جنازه‌ها در کوره‌های برقی سوزانده می‌شوند اما کوره‌ها نیز نیاز به استراحت و خاموشی دارند. در نتیجه، در روند سوزاندن اجساد وقفه ایجاد شده است. اکنون تنها ۱.۵ درصد از جمعیت هندوستان واکسینه شده‌اند.

رکورد روزانه مبتلایان مجددا شکست

شبکه خبری بی بی سی نیز درباره وضعیت کرونا در هند نوشته است: با شیوع بیش از حد ویروس کرونا در هند، این کشور برای چهارمین روز متوالی یک رکورد جدید در میزان مبتلایان روزانه ثبت کرد که این امر به معنای فشار بیشتر بر سیستم بهداشتی این کشور بحران‌زده خواهد بود.

در روز شنبه ۳۴۶ هزار و ۶۹۱ مبتلای جدید در هند شناسایی شد که تعداد کل مبتلایان را به حدود ۱۷ میلیون نفر از ابتدای شیوع کرونا رسانده است.

تصاویر| آخرآلزمان کرونایی در هندوستان؛ بلایی که کووید ۱۹ بر سر هندی‌ها می‌آورد

تصاویر| آخرآلزمان کرونایی در هندوستان؛ بلایی که کووید ۱۹ بر سر هندی‌ها می‌آورد

در حال حاضر بیمارستان‌ها در هند بیش از ظرفیت معمول خود بیمار پذیرش کرده‌اند و کمبود دستگاههای اکسیژن در تمامی مراکز درمانی وجود دارد، بسیاری از بیماران به علت نبود تخت در بیمارستان‌ها پذیرش نشده و بازگردانده می‌شوند. بیمارستان‌ها در سراسر مناطق شمالی و غربی هند از جمله در دهلی، پایتخت اطلاعیه هایی مبنی بر کمبود اکسیژن صادر کرده‌اند.

آمریکا روز گذشته اعلام کرده که به شدت نسبت به افزایش میزان مبتلایان در هند نگران است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور از نزدیک با دولت هند در تماس است تا تجهیزات و کمک‌های بیشتری را ارسال کند.

دولت هند با استفاده از قطار و نیروهای هوایی ارتش، اقدام به ارسال مواد ضروری به نقاطی که بیشترین میزان شیوع را داشته، کرده است.

وضعیت در دهلی، پایتخت هند بعلت کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها و جان‌باختن مردم، بسیار وخیم است.

سازمان بهداشتی جهانی گفته است که هند "یادآور وضعیت ویرانگر"ی است که ویروس کرونا می‌تواند پدید بیاورد.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در هند روز شنبه به ۲ هزار و ۷۶۷ نفر رسید که بالاترین رقم تا به امروز بوده است.

در ابتدای سال جاری میلادی دولت هند تصور می‌کرد که موفق شده شیوع کرونا را کنترل کند. در میانه ماه فوریه تعداد مبتلایان به زیر ۱۱ هزار نفر رسیده بود و تزریق واکسن نیز آغاز شده بود و در ماه مارس، وزیر بهداشت این کشور گفت که "این پایان بازی" شیوع کرونا در هند است.

اما پس از آن تعداد مبتلایان به شدت افزایش یافت و یک گونه جدید ویروس در هند شیوع پیدا کرد که یکی از عوامل موج اخیر تجمع‌های مردم در فستیوال‌هایی بوده که در آن میلیون‌ها نفر حاضر شده بودند.

شماری از مبتلایان به کرونا در سراسر کشور در حالی که در انتظار اکسیژن هستند، جان خود را از دست داده‌اند، هر چند که تعداد دقیق این افراد مشخص نیست و شبکه‌های اجتماعی با درخواست‌ها برای اکسیژن پر شده است.

آیا واکسن کافی در دسترس است؟

هند برنامه واکسیناسیون گسترده در این کشور را آغاز کرده اما فقط تعداد اندکی از جمعیت این کشور تاکنون واکسینه شده‌اند.

بیش از ۳ /۱ میلیارد نفر در هند زندگی می‌کنند اما تا کنون فقط دو درصد از جمعیت بزرگسال واکسینه شده‌اند. این در حالی است که هند از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان است و دولت هند با تاخیر به شرکت‌های دارویی در این کشور دستور داده که ابتدا تقاضای داخلی را تأمین کنند.

مقامات اعلام کرده‌اند که تا اول ماه آینده میلادی (یک هفته دیگر)، برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسن در دسترس خواهد بود. این در حالی است که به گفته متخصصان، هند ۶۰۰ میلیون دوز برای افراد واجد شرایط در اختیار ندارد.

کارشناسان بهداشتی گفته‌اند که این کشور حفاظت‌ها در مقابل همه گیری کرونا را کاهش داده و با برداشتن محدودیت‌ها اجازه انجام گردهمایی‌هایی بزرگ را داده که این امر منجر به شیوع مجدد کووید در این کشور شده است.

چرا وضعیت هند اینگونه شد؟

به نوشته دویچه وله، نه فقط کندی واکسیناسیون و ضعف سیستم بهداشتی، بلکه ادامه مناسک و مراسم مذهبی و سنتی هندی‌ها نیز در وخامت اوضاع موثر بوده‌اند. همه‌گیری کرونا باعث نشد میلیون‌ها زائر از سفر به شهر Kumbh Mela و آب‌تنی دسته جمعی و بدون ماسک در رود گنگ خودداری کنند. غسل در گنگ برای هندوها، پالایش جان از آلودگی‌های دنیوی است.

سیاستمداران هم الگوی خوبی برای شهروندان نبوده‌اند. اوایل ماه جاری موعد انتخابات محلی در ایالت بنگال غربی بود و نمایندگان حزب حاکم (بهاراتیا جاناتا) میتینگ‌های پرجمعیتی در کلکته برای جلب آرا برگزار کردند. حتی نارندرا مودی‌، نخست وزیر نیز در یکی از این سخنرانی‌ها و در حلقه فشرده هواداران حضور یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
6
جمعیت هند حداقل 15برابر ایران است ما روزی 400کشته داریم آنها روزی 2000تا اگه به نسبت حساب کنیم هنوز کشته هی آنه به نسبت جمعیت یک سوم کشته های ماست
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
1
8
ای کاش به جای انعکاس این آمار دقیقِ شبه قاره! قدری هم فکر راه چاره برای ایران باشیم. طبق اعلان شما، در بیست و چهار ساعت گذشته ۴۵۴ نفر تلفات کرونا داشته ایم! آنوقت جناب وزیر افتخار می‌کنند که پیک حمله را پشت سر گذارده و آماده کمک به هند هستیم! جناب وزیر استعفا را برای چنین مواقع گذارده‌اند! شجاعانه کنار بکشید، پیش از آن‌که به سرنوشت شبه قاره دچار شویم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
1
8
نسبت ب جمعیتش امار تلفاتش از ایران کمتراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
6
اگر واکسن دارید به اونا هم بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
واکسن نداریم ولی دستگاه کرونا یاب مستعان 110 را داریم بهشون کمک کنیم باید کمی صبر کنند تا رنگش خشک شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
2
4
در ایرانما از ابتدای شیوع ویروس چینی تا الان بیش از ۲میلیون نفر از این ویروس و البته عوارض سهمگینش مرده اند که هیچ وقت جزء آمار مرگ و میر در اثر ویروس چینی به حساب نیامده اند.آمار واقعی مرگ در ایران ما طبق گفته یکی از همین حضرات بین ۲۰ تا ۲۵ برابر اون چیزی ست که وزارت نمکی اعلام میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
0
به خود بیاید این سرنوشت من و شما است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
1
0
راه حلش دست نمکیه، سر یک طناب رو حلقه میکنن میچرخونن میچرخونن پرت میکنن نوک فلش آمار رو میگیرن و به زور میکشن پایین. البته وجود یک رسانه میلی هم در انجام این نوع مدیریت بسیار لازم می باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین