کد خبر: ۷۰۶۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

رقم مالکان یونایتد برای ترک اولدترافورد؛ چیزی شبیه به «فروشی نیست»

بدنبال مراودات و مذاکرات مرموز باشگاه منچستریونایتد در خصوص پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی، خانواده گلیزر به عنوان مالکان این باشگاه انگلیسی هدف موج انتقادات قرار گرفته و در نتیجه رقمی را برای ترک اولدترافورد اعلام کردند.
رقم مالکان یونایتد برای ترک اولدترافورد؛ چیزی شبیه به «فروشی نیست»
آفتاب‌‌نیوز :

خانواده گلیزر برای واگذار کردن مالکیت باشگاه منچستریونایتد رقم هنگفت ۴ میلیارد پوند (حدود ۵۵۰ میلیارد دلار) می‌خواهند؛ درست شنیدید این رقمی است که مالکان آمریکایی شیاطین سرخ برای فروش باشگاهی می‌خواهند که در سال ۲۰۰۵ آن را با قیمت ۷۹۰ میلیون پوند خریداری کردند.

در واقع، آنها معتقدند که اگر پروژه شوم سوپرلیگ اروپایی به سرانجام می‌رسید، منچستریونایتد رقم مذکور را به دست می‌آورد.

خانواده گلیزر در مدت ۱۶ سال نه چندان محبوب خود در راس باشگاه انگلیسی، همواره تاکید کرده اند که هیچ علاقه ای برای فروش باشگاه ندارند و در عوض هر ساله سود میلیونی مابین سهامداران تقسیم کرده و این در حالی است که بدهی باشگاه همچنان در سطح بالایی مانده است.

«جوئل» و «آورام» به عنوان عمده سهامداران یونایتد که عملا مالکیت باشگاه را در اختیار دارند، بر این باورند که برچسب قیمتی تکان دهنده کاملا توجیه پذیر است و دلیل آن هم میزاث منحصربفرد و قدرت تجاری این باشگاه است که آنان را قادر می سازد تا همواره قراردادهای اسپانسرینگ کلان منعقد کنند.

تازه ترین حامی مالی این باشگاه شرکت فناوری تیم ویوئر مستقر در آلمان است که با پرداخت ۲۳۵ میلیون پوند، قرارداد پنج ساله ای را به عنوان حامی مالی پیراهن این تیم منعقد کرده و از فصل آینده جایگزین شرکت «شورلت» خواهد شد.

بدنبال فروپاشی پروژه سوپرلیگ اروپایی، انتشار خبر استعفای «اِد وودوارد» مدیر اجرایی این باشگاه در پایان سال جاری، از سوی هواداران باشگاه یونایتد با استقبال روبرو شد اما تا زمانی که خریداری با ۴ میلیارد پوند یا رقمی نزدیک پیدا نشود، هواداران دوآتشه شیاطین سرخ فعلا در مرداب مالکین گلیزرها گرفتار خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
1
دقت بیشتری بکنید.نوشتید چهار میلیارد پوند یا ۵۵۰ میلیارد دلار. همخونی ندارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین