کد خبر: ۷۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

فواید مصرف گوشت گوسفندی در سلامت انسان ‌

یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: گوشت گوسفند با ‌داشتن آهن، کلسیم، پروتئین و سلنیوم دارای مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است.
فواید مصرف گوشت گوسفندی در سلامت انسان ‌
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا چگنی، اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای گوشت گوسفند می‌توان به جلوگیری از سرطان، کم‌خونی، کاهش وزن و درمان افسردگی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه گوشت گوسفند بسیاری از مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، عنوان کرد: عامل ‌مهمی که باعث شده تا گوشت گوسفند طرفداران زیادی داشته باشد، پیشگیری از سرطان است.

چگنی با اشاره به اینکه وجود منابعی مانند آهن، کولین ‌و سلنیوم از بروز حملاتی که به سرطان منجر می‌شود جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: همچنین گوشت گوسفند دارای اسید لینولئیک است ‌که از التهاب‌های سرطان و تومورهای بدخیم جلوگیری به عمل می‌آورد.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به تأثیر و فواید گوشت گوسفند در کاهش وزن، ادامه داد: وجود پروتئین بالا و چربی کم در گوشت گوسفند باعث می‌شود مصرف این گوشت ‌جلوی افزایش وزن را بگیرد و سبب کنترل وزن شود.

وی افزود: همچنین گوشت گوسفند راه حل خوبی برای بالا بردن سوخت و ساز ‌بدن است و با داشتن ویتامین‌ B ‌کمک می‌کند تا کالری‌ها و چربی‌های بدن راحت‌تر سوزانده شوند.

چگنی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فواید گوشت گوسفند تازه‌ ‌این است که به میزان زیادی از کم خونی جلوگیری می‌کند، افزود: کم خونی هنگامی پدیدار می‌شود که بدن با کمبود گلبول‌های قرمز مواجه شود، گوشت قرمز به سبب وجود آهن کمبودهای گلبول قرمز را جبران ‌می‌کند.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: وجود آهنی که در گوشت قرمز است مشکلات کم خونی بدن را جبران می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا یکی ‌از فواید گوشت گوسفند جلوگیری از نقص‌های مادرزادی باشد.

وی تأکید کرد: گوشت گوسفند باعث می‌شود تا نوزادان و زنان باردار ‌دچار کم خونی نشوند.

‌ چگنی با بیان به اینکه از دیگر فواید گوشت گوسفند می‌توان به داشتن کلسیم اشاره کرد، افزود: کلسیم موجود در این گوشت برای بدن بسیار مفید است و ‌از طریق مصرف گوشت گوسفند سلامت استخوان‌های بدن تضمین خواهد شد و استخوان‌ها به خوبی تقویت می‌شوند. ‌

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، تأکید کرد: با خوردن گوشت گوسفند ناهنجاری‌ها و اختلالات استخوانی به خوبی درمان می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین