کد خبر: ۷۰۶۴۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

عارف: اگر شرایط ایجاب کند نامزد انتخابات می شوم

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ابایی از حضور در انتخابات ندارم، گفت: اگر احساس کنم فردی مناسب‌تر از من با هدف جذب نیروهای بهتر و جوانتر وجود دارد به او کمک می‌کنم اما اگر ببینم شرایط کشور نیاز دارد به صحنه وارد می‌شوم.
عارف: اگر شرایط ایجاب کند نامزد انتخابات می شوم
آفتاب‌‌نیوز :

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ابایی از حضور در انتخابات ندارم، گفت: اگر احساس کنم فردی مناسب‌تر از من با هدف جذب نیروهای بهتر و جوانتر وجود دارد به او کمک می‌کنم اما اگر ببینم شرایط کشور نیاز دارد به صحنه وارد می‌شوم.

محمدرضا عارف امروز دوشنبه در جریان یک نشست خبری به منظور تشریح برنامه پیشنهادی بنیاد امید ایرانیان برای عبور از شرایط سخت کشور و در پاسخ به ایرنا افزود: ابایی از حضور در انتخابات ندارم و اگر به نتیجه قطعی برسم حتما در آن حضور پیدا می‌کنم.

این چهره اصلاح طلب افزود: حضور در صحنه انتخابات نیاز به فکر و بررسی دارد و به همین دلیل، ما در بنیاد باران برای اصلاح ساختاری کشور و رفع مشکلات، برنامه عبور از شرایط سخت را تدوین کرده ایم.

عارف گفت: اگر احساس کنم فردی مناسب‌تر از من با هدف جذب نیروهای بهتر و جوانتر در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد به او کمک می‌کنم اما اگر ببینم شرایط کشور نیاز دارد وارد صحنه خواهم شد.

رییس بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: اگر خود من آمدم که از سند استفاده می‌کنیم و اگر خود من نیامدم، سند را در اختیار رییس جمهور بعدی قرار می‌دهم.

عارف تصریح کرد: شرایط کشور شرایط انتخابات پرشور نیست و مردم شوری ندارند اما خوشبختانه در هر دو جناح کاندیداهای بسیاری داریم و ما باید به دنبال این باشیم که انتخابات پرشور برگزار شود.

تشریح سند راهبردی بنیاد امید ایرانیان
عارف گفت: در آستانه انتخابات ١۴٠٠ سند راهبردی توسط بنیاد تدوین شده که رویکرد درازمدت و راهبردی به امور کشور دارد و محلی برای اظهار نظر چهره‌های نخبه و عالم کشور است.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به برخی محورهای سند ادامه داد: چالش‌های بزرگ کشور هیچ راهی جز راه حل علمی و استفاده از تجارب دنیا ندارد و البته سند سمت و سوی اقتصادی دارد و اولویت آن مسایل پیچیده اقتصادی است. نگاه ما استفاده از تجربیات دولت اصلاحات است و اگر بخواهیم نامی برای برنامه سوم بگذاریم برنامه اصلاح ساختاری است.

در کشور ما سلیقه ای عمل می‌شود
وی با بیان اینکه در کشور ما سلیقه ای عمل می‌شود تصریح کرد: در عمل در همه دولت‌ها به دنبال راه حل کوتاه مدت هستیم و در این سند تاکید بر راه راه حل درازمدت و حکمرانی اقتصادی مدنظر است و برای اجرایی شدن آن نیاز به وفاق و همدلی همه مسوولان داریم و همه مسوولان باید باور کنند که مشکلات باید رفع شود و مردم نیز امیدوار شوند و اطمینان پیدا کنند که این اصلاحات باعث حل چالش‌ها می شود و از گروکشی‌های سیاسی پرهیز می‌شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: روند شاخص‌های عدالت اجتماعی و توسعه رو به افول است و وضعیت سرمایه‌های طبیعی و اقتصادی و سرمایه‌های اخلاقی مثل امید جای نگرانی دارد. شرایط کشور با ظرفیت‌های موجود مناسب نیست و سرمایه های زیادی از دست دادیم و با کاهش سرمایه ها رو به رو هستیم. علاوه بر این نگران سیل مهاجرت نخبگان هستیم.

مشارکت بالای مردم شانس کاندیدای اصلاح‌طلب را افزایش می‌دهد
وی در خصوص وضعیت انتخابات ١۴٠٠ گفت: من نگران حضور مردم در انتخابات هستم و مهمترین وظیفه رسانه‌ها در شرایط کرونا دعوت به استقبال مردم در انتخابات است.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: نگرانی‌هایی از طولانی شدن صف‌ها وجود دارد و امکانات لازم برای افزایش صندوق‌های رای وجود ندارد.اگر مشارکت بالای ۵٠ درصد باشد شانس کاندیدای اصلاح طلب برای ریاست جمهوری نیز افزایش پیدا می‌کند.

در دولت اصلاحات تمام برنامه ها را اجرا کردیم
عارف عنوان کرد: رییس جمهوری در اجرا موانعی دارد اما می‌تواند اقدامات موثر انجام دهد. ما در دولت اصلاحات تمام برنامه‌ها را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در مجلس نیز فراکسیون امید خوب عمل کرد و اصلاح‌طلبان زمانی که به مردم میثاق می‌دهند مطمئنا به سمت رفع آن پیش می‌روند.

هر کاندیدای اصلاح طلبی رای آورد باید متعهد به برنامه‌های اصلاحاتی باشد
عارف با بیان اینکه هر کاندیدای اصلاح طلبی رای آورد باید متعهد به برنامه‌های اصلاحاتی باشد، گفت: ما در دولت اصلاحات وعده دادیم تورم و بیکاری را یک رقمی می‌کنیم و عمل کردیم و وعده ساختار اقتصادی دادیم وعمل کردیم و تنها دولتی که نیروهای بدنه خود را کاهش داد، دولت اصلاحات بود.

رییس بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد: اگر قرار باشد در کشور همدیگر را سرکار بگذاریم که گذاشته‌ایم، به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
اوه آقای عارف حرف هم میزنه؟ مگه روزه سکوت نگرفته بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
1
بله میدونیم که برای ریاست دارید سر و دست میشکونید. معلومه که میایید ولی نه برای مردم، برای تقویت ژنهای خوبتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
نه آقای عارف نیا. متاسفانه محبوبیتی بین اکثر مردم نداری. اصلاح طلب ها کاندیدای دیگه ای معرفی کنند لطفا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین