کد خبر: ۷۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
در نامه شهریاری به روحانی مطرح شد

فورا مرزهای سه گانه کشور مسدود شود

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی مرزهای سه گانه کشور فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد.
فورا مرزهای سه گانه کشور مسدود شود
آفتاب‌‌نیوز :

متن نامه حسینعلی شهریاری به حسن روحانی رییس جمهوری به شرح زیر است:

«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا

با اهدای سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

همانگونه که مستحضرید دغدغه ورود سویه های جدید بیماری مرموز و خطرناک کووید -۱۹ و این بار از کشور هندوستان اثبات روحی و آرامش روانی جامعه را متاثر ساخته و می‌تواند گاهی مخربتر از خود بیماری تلقی شود.

ناگفته روشن است که کوچکترین غفلت می تواند این احتمال قوی را به واقعیت عینی و میدانی تبدیل نموده و در زمانی کوتاه، نظام مقتدر و متعهد سلامت کشور را با همه استعداد، زمین گیر نماید.

از آنجا که مقدار تاثیر واکسن‌ها بر جهش‌های بعدی و جهش اخیر و مخوفتر آن، باید در معرض پژوهش‌های دقیق علمی و آزمایشات مکرر بالینی قرار گیرد هیچ بعید نیست که به دلیل همین ناشناختگی و مقدمات زمان بر تهیه واکسن یا دارو، هر آن به نقطه آغاز مبارزه با کرونا، بازگشته و سالها در انتظار راه حل موثر بمانیم.

در این فاصله اما، زندگی و امنیت سلامت و چرخه معیشت میلیون‌ها بلکه قاطبه هموطنان در معرض خطر قطعی خواهد بود و تاسف از اینکه چرا علاج واقعه قبل از وقوع نشد. صدالبته سودی در بر نخواهد داشت.

اینک مصرانه از جنابعالی انتظار داریم که با ابلاغ تدابیر پیشگیرانه و ویژه مرزهای سه گانه کشور در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی، فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد و اطمینان لازم از آن حاصل شود.

شایسته است دستور فرمایید این کمیسیون با قید فوریت از تصمیمات متخذه و اقدامات به عمل آمده مطلع شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین