کد خبر: ۷۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

احراز صلاحیت «بشار اسد» و «سلوم عبدالله» برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه

یک رسانه روسی از احراز صلاحیت بشار «بشار اسد» و «سلوم عبدالله» برای شرکت در رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر داد.
احراز صلاحیت «بشار اسد» و «سلوم عبدالله» برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع در پارلمان سوریه به روسیا الیوم گفت که نامزدی «عبدالله سلوم عبدالله» تائیدیه 35 عضو این مجلس را به دست آورده و در کنار «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

هنوز این خبر از سوی منابع رسمی سوریه تائید نشده است. بر اساس آخرین گزارش ها تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسیده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه 26می (5 خرداد) برگزار می‌شود.

این منبع پارلمانی توضیح داد: «با رأی مثبت اعضای فراکسیون حاکم حزب عربی سوسیالیستی بعث (167 عضو) و جبهه ملی ترقی خواه (13 عضو) و 70 عضو مستقل، صلاحیت بشار اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأیید شد».

بر اساس این گزارش، 70 نماینده مستقل پارلمان سوریه درحالی به بشار اسد رأی دادند که به آنها آزادی انتخاب نامزد مورد نظرشان داده شده بود.

به گفته این منبع سوری، در حالی صلاحیت اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه تأیید شده که هنوز تأیید صلاحیت نامزد سوم در پرده ابهام است.

رقابت برای تأیید صلاحیت نامزد سوم بین «فاتن نهار» و «محمود مرعی» است و در صورت تأیید صلاحیت فاتن نهار، وی اولین زن سوری است که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کنار بشار اسد و عبدالله سلوم عبدالله رقابت خواهد کرد.

براساس قانون اساسی سوریه، نامزدها باید 35 رأی مثبت نمایندگان پارلمان این کشور را بدست آورند تا مجاز به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشند.

پارلمان سوریه از بیستم ماه آوریل جاری تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین