کد خبر: ۷۰۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

افراد بالای 80 سال چطور برای تزریق "واکسن کرونا" مراجعه کنند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح نحوه مراجعه افراد بالای 80 سال برای تزریق واکسن کرونا پرداخت.
افراد بالای 80 سال چطور برای تزریق
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم شکیبا در نشست خبری امروز (7 اردیبهشت) با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال گفت: واکسیناسیون این افراد از امروز شروع شده و بر اساس آن تمامی افراد متولد هفتم اردیبهشت سال 1320 و ماقبل آن واکسینه خواهند شد.

وی درخصوص واکسیناسیون این افراد گفت: اسامی حدود 97 درصد این افراد در سامانه "سیب" از قبل ثبت شده و مراقبان سلامت با این افراد تماس گرفته و روز و ساعت و مکان مراجعه را برای آنها مشخص می کنند.

شکیبا گفت: در خصوص افرادی هم که اسم آنها در این سامانه ثبت نشده، سامانه ای قرار است ظرف روزهای آینده طراحی شود که این افراد به سامانه مراجعه و برای تزریق واکسن ثبت نام کنند.

وی افزود: علاوه بر اینها بعد از اتمام واکسیناسیون، شماره تماسی از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد تا افراد جامانده از برنامه تماس گرفته و تزریق واکسن برای آنها انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود حدود 35 هزار سالمند بالای 80 سال در استان گفت: برنامه داریم کار واکسیناسیون این افراد در صورت تامین مناسب واکسن، ظرف هفته آینده به پایان برسد.

شکیبا خاطرنشان کرد: بعد از واکسیناسیون این افراد، با ارسال محموله های بعدی به ترتیب گروه های 75 تا 80 سال، 70 تا 75 سال و ... در اولویت تزریق قرار می گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز تزریق واکسن در سطح استان گفت: در تمامی شهرستان ها بطور میانگین دو تا چهار مرکز راه اندازی شده و در شهر کرمانشاه نیز 15 مرکز برای انجام این کار در نظر گرفته شده است.

شکیبا خاطرنشان کرد: این تعداد مرکز در این مرحله از کار جوابگوست، اما با افزایش جمعیت گروه ها نیازمند مراکز بیشتری هستیم تا تجمع در مراکز صورت نگیرد.

وی افزود: این احتمال هست که در خردادماه تزریق 20 میلیون دز واکسن در کشور در دستور کار قرار گیرد و از هم اکنون باید مراکز لازم برای انجام این کار در نظر گرفته شود، مراکزی که بتوانیم بدون تجمع کار واکسیناسیون را انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین