کد خبر: ۷۰۶۷۳۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

حمله دوباره قالیباف به ظریف: نمی‌گذاریم بر سیمای «حاج قاسم» خط بیفتد

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حاج قاسم قهرمان ملی ماست، تصریح کرد: ما حتی حاضر نیستیم یک خط کوچک بر سیمای درخشان این عزیز وارد شود؛ این برای ما سخت و سنگین و غیرقابل تحمل است.
حمله دوباره قالیباف به ظریف: نمی‌گذاریم بر سیمای «حاج قاسم» خط بیفتد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز در همایش روز ملی خلیج فارس که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس برای ما مهم است، اما روزی برای ما مهم و شیرین است که شاهد خروج نیروهای بیگانه از خلیج فارس باشیم که آن روز، روز عید ملت ایران است.

وی افزود: خلیج فارس جگرگوشه ملت ایران است، چراکه در حفاظت از آن شهدای بسیاری همچون شهیدان مهدوی و همتی را تقدیم کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیت مهمترین موضوع در زندگی همه انسان‌ها و همه مناطق است و در همه فرهنگ‌ها بر اهمیت آن تاکید شده است. امروز هرگونه حضور نیروهای نظامی خارج از منطقه در منطقه، نه تنها امنیت منطقه را حفظ نمی‌کند که خودشان باعث تهدید منطقه هستند.

قالیباف گفت: حضور نیروهای بیگانه و به ویژه آمریکایی‌ها، باعث ناامنی و از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در منطقه است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اصلی‌ترین عامل ناامنی در خلیج فارس هستند، تصریح کرد: آنها آمده‌اند که با تغییر فرایندها و ساختارها، امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و منابع انرژی منطقه را ببرند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی هرگز اجازه نداد دست آمریکا به شمال خلیج فارس برسد، گفت: امیدواریم با همکاری همه کشورهای منطقه در کنار هم، دست آمریکا را به طور کامل از منطقه قطع کنیم و روزی شاهد اخراج نیروهای آمریکایی و تهدیدکنندگان امنیت منطقه باشیم.

قالیباف لازمه تحقق این هدف را خودباوری و همگرایی کشورها و ملت‌های منطقه دانست و اظهار داشت: باید کشورهای منطقه با یک تفاهم حداکثری، در زمینه‌ همکاری‌های نظامی و دفاعی، اقتصادی و زیست محیطی با یکدیگر کار کنند و آنروز شاهد خواهیم بود که چطور امنیت خلیج فارس تامین می‌شود و چطور در امنیت و اقتصاد جهان اثر خواهد گذاشت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم لزوم توجه به فرصت‌های موجود در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و «توسعه دریاپایه» گفت: قرن ۲۱ که دو دهه از آن گذشته، قرن آسیاست باید از فرصت های ترانزیتی و گردشگری موجود در سواحل خلیج فارس و نیز از فرصت‌های تشکل اقتصادی اوراسیا و ارتباطی که می‌تواند با شرق آسیا برقرار کند، به خوبی استفاده کنیم.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود، با اشاره به شرایط روز کشور و مسائل مطرح شده در روزهای اخیر، تاکید کرد: همه می دانیم که تولید قدرت، اعم از قدرت هوشمند، نرم و سخت، ضامن امنیت ملی و قدرت دیپلماسی ماست.

قالیباف ادامه داد: اگر کسانی به هر دلیلی دوگانه‌های فرصت‌طلبانه از قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی می‌سازند، بدانند که این کار ضد منافع ملی، تجربه بشریت و علم است و هیچ منطقی در آن نیست، جز فرصت‌طلبی.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که هنر حاج قاسم عزیز ما در این بود که برای کشور تولید قدرت می‌کرد؛ ما روی حاج قاسم‌مان حساس هستیم، چون او نماد مکتب حضرت امام (ره) و سیدالشهدای مدافعان حرم و نماد مقاومت کشورهای اسلامی بود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حاج قاسم الگوی جوانان امروز جهان اسلام و آزادیخواهان و قهرمان ملی ماست، تصریح کرد: ما حتی حاضر نیستیم یک خط کوچک بر سیمای درخشان این عزیز وارد شود؛ این برای ما سخت و سنگین و غیرقابل تحمل است و البته ما باور داریم که خداوند متعال، مدافه و حافظ خون شهداست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
6
شما تهدید محسوب نمیشی ؟ همه بدن و شما خوبین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
5
خودت که خط خطی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
7
من قسم می خورم که این آقا حتی بخشی از این مصاحبه را هم نشنیده فقط دنبال اهداف انتخاباتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
6
چی میگه این؟
از شریفی چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
1
3
سكوت كنيد لطفاً
اسماعیلزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
5
شما دستکاری در بودجه نکن بقیه اش پیشکش.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین