کد خبر: ۷۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

گزارش توییتری ظریف از سفر به بغداد و اربیل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر گزارشی از سفرش به بغداد و اربیل و دیدارهای انجام شده ارائه کرد.
گزارش توییتری ظریف از سفر به بغداد و اربیل
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به رایزنی‌های گسترده با چهره‌های برجسته در عراق چون عمار الحکیم، نوری المالکی، عادل عبدالمهدی، قاسم الاعرجی و سراسقف لوئیس ساکو، با ابراز خرسندی از سفرش به اقلیم کردستان عراق و دیدارش با مسعود بارزانی، نیچروان بارزانی، مسرور بارزانی، قباد طالبانی، بافل طالبانی و بسیاری از دیگر دوستان در اربیل، مقصد بعدی خود را مسقط عمان عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف که صبح دوشنبه از قطر وارد بغداد شد تا عصر دیروز (سه‌شنبه) در بغداد با رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، رییس مجلس، مشاور امنیت ملی دولت و وزیر امور خارجه عراق دیدارهای جداگانه داشت.

دیدار و گفت‌وگو با شخصیت‌های دینی و مذهبی همچون رهبر «مسیحیان کلدانی» جهان و رهبران احزاب شیعه و سنی عراق هم دیگر برنامه‌های ظریف در جریان سفرش به بغداد بود.

ملاقات و گفت‌وگو با چهره‌های متنفذ سیاسی و احزاب همچون نخست‌وزیران سابق «نوری مالکی» و «عادل عبدالمهدی» دیگر برنامه‌های ظریف در بغداد بود.

وزیر امور خارجه همچنین با چهره‌های جهادی عراق همچون «فالح الفیاض» دیدار داشت.

ظریف در بد ورود به بغداد نیز با حضور در محل «مقتل الشهدای مقاومت» به مقام شامخ شهیدان سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» ادای احترام کرد.

مسائل مهم جهانی، منطقه، روابط ایران و عراق، علایق سیاسی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی و دینی از جمله مسائلی بود که ظریف در دیدار با مقامات دولتی و شخصیت‌های ذی‌نفوذ عراقی در مورد آن گفت وگو کرده است.

وی روز گذشته به اقلیم کردستان عراق رفت و با مسئولان این اقلیم و همچنین شخصیت‌های متنقذ در آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین