کد خبر: ۷۰۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

عربستان کمک به ارتش لبنان را به دوری از حزب‌الله مشروط کرد!

سفیر عربستان در بیروت در دیدار با فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد که شرط ریاض برای کمک به ارتش لبنان دور کردن حزب‌الله است.
عربستان کمک به ارتش لبنان را به دوری از حزب‌الله مشروط کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، منابع اعلام کردند، دیداری میان ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان و ولید البخاری، سفیر عربستان در لبنان به دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد که محور آن پرونده کمک‌هایی بود که ارتش از کشورهای دوست خواسته است. در این نشست تعدادی از وابسته‌های نظامی در سفارت‌های عربی و غیرعربی حضور داشتند.

به گفته منابع، سفیر عربستان به عون گفت که عربستان مانعی نمی‌بیند که کمک به ارتش لبنان را با روش‌های مختلف بررسی کند که از جمله این روش‌ها ازسرگیری بخشی از هدیه‌ای است که ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان به ارتش لبنان می‌داد و روش دیگر حمایت مالی مستقیم از صندوق حمایت از نظامیان است.

اما البخاری در اظهاراتی مداخله جویانه به عون گفت، مشکلی که مانع این کمک می‌شود این است که ارتش همچنان پر از حامیان حزب‌الله است که در فعالیت این موسسه نظامی خلاف اوامر دخالت می‌کنند. ژوزف عون به او گفت که حزب‌الله نیرویی در داخل ارتش ندارد و همگان می‌دانند که حزب‌الله نمی‌تواند در فعالیت ارتش یا در تشکیلات افسران و نظامیان دخالت کند. اما مساله‌ای که تعداد زیادی از جمله طرف‌های غربی می‌گویند افسران و نظامیانی هستند که خویشاوندانی در حزب‌الله دارند. این مساله‌ای است که در هر خانواده شیعی در لبنان تجاوز از آن دشوار است.

اقدام البخاری در راستای دستورات آمریکا به تعدادی از کشورهای عربی و غربی برای حمایت مالی از ارتش لبنان است. آمریکایی‌ها از هم‌پیمانانشان می‌خواهند به ارتش لبنان کمک کنند تا به دولت آمریکا اجازه ممانعت از پیچیدگی‌هایی را که در کنگره با آن مواجه است بدهد.

عراق روز گذشته ۲.۴ میلیون دلار به ارتش لبنان اختصاص داد. مراکش نیز پیش از این از کمک‌های غذایی به ارتش لبنان خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین