کد خبر: ۷۰۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

عدم احراز صلاحیت ۱۰نفر از اعضای شورای شهر تهران

در ششمین انتخابات شورای شهر ۱۲ از اعضای شورای فعلی شهر تهران ثبت نام کرده‌اند که 10 نفر از آن‌ها با استعلام‌های گرفته شده از مراجع چهارگانه توسط هیأت اجرایی احراز صلاحیت نشده‌اند و تنها 2 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.
عدم احراز صلاحیت ۱۰نفر از اعضای شورای شهر تهران
آفتاب‌‌نیوز :

ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹‬ آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹‬ ادامه یافت.

در این انتخابات از اعضای شورای شهر فعلی شهر تهران ۹ نفر ثبت نام نکرده و ۱۲ نفر دیگر ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس مواد ۵۰ قانون و ۵۱ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا، نشست بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران توسط هیأت اجرایی این حوزه انتخابیه در ۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد و تا ۲۲ فروردین مهلت داشتند تا نتیجه اولیه احراز صلاحیت‌ها را به هیأت نظارت مرکزی اعلام کنند.

هیأت اجرایی وظیفه بررسی اولیه صلاحیت‌های کاندیداهای شورای شهرا را دارد که برای انجام این کار از مراجع چهارگانه قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال استعلام گرفته و مطابق جواب استعلام دریافتی تصمیم به رد یا تأیید صلاحیت یک فرد می‌گیرند.

طبق نتایج مشخص شده، از ۱۲ نفر اعضای شورای فعلی شهر تهران که ثبت نام کرده بودند فقط ۲ نفر تأیید صلاحیت و ۱۰ نفر دیگر رد صلاحیت شده‌اند.

یعنی استعلام چهارگانه ۱۰ عضو فعلی شورای شهر تهران منفی بوده که هیأت اجرایی مطابق آن اینگونه تصمیم گرفته است.

بر همین اساس محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی الویری، احمد مسجد جامعی، شهربانو امانی، بهاره آروین، سید ابراهیم امینی، حسن رسولی، ناهید خداکرمی و حسن خلیل آبادی برای انتخابات ششم شورای شهر تهران ثبت نام نکردند.

داوطلبان از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا نسبت به این نتایج اعتراض کنند و بررسی اعتراض‌ها در هیأت نظارت عالی استان از ۱۲ تا ۲۴ اردیبهشت انجام می‌شود.

سید حمید رضا کاظمی رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها می‌گوید: هیأت نظارت وظیفه بررسی صلاحیت کاندیداها را دارد که علاوه بر استعلام از مراجع چهارگانه از اطلاعات سپاه و شورای نگهبان نیز استعلام می‌گیرند و در کنار آن‌ها به دلیل اهمیت جایگاه شوراها با سایر دستگاه‌ها مکاتبه کرده تا اگر اسناد و مدارکی درباره کاندیداها دارند، ارائه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین