کد خبر: ۷۰۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰

توضیحات فرماندار سلسله در خصوص اتفاقات کهمان: اوضاع تحت کنترل است

فرماندار سلسله گفت: همه در برابر اجرای قانون و احقاق حق و عدالت موظف به تمکین هستیم.
توضیحات فرماندار سلسله در خصوص اتفاقات کهمان: اوضاع تحت کنترل است
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی مهدوی کیا در تشریح حوادث رخ داده در منطقه نمونه گردشگری کهمان، اظهار کرد: امروزه گردشگری خصوصا گردشگری روستایی گستره جهانی یافته و نقش مهمی در توسعه یافتگی جوامع دارد و وظیفه همه ماست که در راستای افزایش میزان گردشگران و رونق منطقه با حفظ شئونات فرهنگی و اجتماعی مردم شهرستان کمک کنیم.

وی افزود: در این راستا، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رفع تصرف از اراضی و منابع ملی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفت. در مرحله اول اجرای طرح، میزان ۱۴‌ هکتار از اراضی و حرائم تصرف شده از مناطق هنام و زز با موفقیت آزادسازی و رفع شد که با استقبال عمومی مردم نیز مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم آزادسازی ها، ادامه داد: با توجه به مطالبات عمومی مردم، شرایط ویژه حاکم بر منطقه کهمان و کوتاهی هایی که در سالیان گذشته در اجرای قانون در این منطقه رخ داده و منجر به ایجاد حق هایی برای اهالی شده بود، شرایط قدری متفاوت به نظر می رسید اما با قاطعیت رئیس دادگستری، دادستان شهرستان و همدلی اعضای شورای تامین موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مهدوی کیا بیان کرد: قطعا تا احقاق حقوق عامه مردم و کوتاه کردن دست زمین خواران و کوه خواران که جز نفع شخصی خود را نمی بینند ادامه خواهد داشت. مدیریت شهرستان اعتقاد به مشارکت مردم در همه امور خصوصا رفع تصرف از اراضی ملی دارد و با برخورد فیزیکی مخالف است.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان ادامه داد: قبل از اجرای حکم در منطقه کهمان، جلساتی با حضور دستگاه قضا و نیروی انتظامی و ریش سفیدان منطقه در مسجد روستا برگزار و عواید حاصل از این آزادسازی ها برای مردم تشریح و آنها را به مشارکت خودجوش ترغیب کردیم که خوشبختانه با استقبال بسیاری از اهالی فهیم این منطقه مواجه و در یک عملیات میزان ۶ هکتار از اراضی تصرف شده آزادسازی شد.

فرماندار سلسله تصریح کرد: در اجرای مرحله دوم آزادسازی متاسفانه عده ای از افراد سودجو با هدف امنیتی کردن فضا و از آب گل آلود ماهی گرفتن اقدام به مقابله با نیروهای جان برکف انتظامی کردند که قطعا مجازات کار خود را خواهند دید و حساب این افراد از بقیه اهالی دره تنگ جداست. اکنون با حضور ماموران نیروی انتظامی امنیت در منطقه برقرار و اوضاع تحت کنترل است.

مهدوی کیا خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای تامین شهرستان با تمام توان از ماموران خدوم انتظامی که همواره حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند، دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که مورد بی احترامی برخی هنجارشکنان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بی تردید همه در برابر قانون و اجرای عدالت باید تمکین کنیم، افزود: از مردم شریف منطقه کهمان انتظار می‌رود همانگونه که در مرحله اول اجرای طرح همکاری خوبی با شورای تامین شهرستان داشتند، در این مرحله نیز به قانون تمکین کنند و بدانند بی تردید عواید حاصل از این آزادسازی ها منجر به رونق و توسعه صنعت گردشگری شهرستان و شکوفایی اقتصاد اهالی منطقه خواهد شد.

اشد مجازات را برای افرادی که هنجارشکنی کردند در نظر خواهیم گرفت

دادستان سلسله نیز گفت: مطابق مر قانون، اشد مجازات را برای افرادی که هنجار شکنی کردند در نظر خواهیم گرفت.

یونس آزادپور در خصوص اتفاقات منطقه کهمان الشتر اظهار کرد: به تمامی افرادی که به صورت غیرقانونی در منطقه اقدام به غرس غیرمجاز درخت کردند قطعا برخورد می‌شود. بدون نیاز به تشکیل پرونده مجوز داریم که برای آزادسازی حرائم اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله بیان کرد: قطعا تمامی حرائم در چارچوب و مطابق قانون آزاد خواهد شد و هیچ مماشاتی با افرادی که اقدام به تصرف غیرقانونی حرائم و منابع ملی کردند نخواهیم داشت.

آزادپور با بیان اینکه در کل منطقه کهمان ۲۴ نفر مجوز طرح طوبی دارند، عنوان کرد: سند به نام دولت جمهوری اسلامی است و هیچ پلاکی متعلق به هیچ شخصی نیست و در فاصله کمتر از چند روز آینده با همه افرادی که خطا کردند و مرتکب جرم شدند برخورد قاطع خواهیم کرد. مطابق مر قانون، اشد مجازات را برای افرادی که هنجار شکنی کردند در نظر خواهیم گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین