کد خبر: ۷۰۶۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

عکس| حراج ۱۵ میلیون دلاری ارزشمند تمبر جهان

پیش‌بینی می‌شود این تمبر در ماه ژوئن در حراجی عرصه شده و بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار به فروش رسد که یک میلیارد برابر بیش از ارزش اولیه آن است.
عکس| حراج ۱۵ میلیون دلاری ارزشمند تمبر جهان
آفتاب‌‌نیوز :

تمبری بریتانیایی که در سال ۱۷۵۶ میلادی ایجاد شده و هم اکنون در لندن به نمایش گذاشته می‌شود. شاید در ظاهر یک تکه کاغذ قدیمی به نظر رسد اما از نظر اندازه، وزن و مواد به کاررفته مسلما با ارزش‌ترین شئی در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیش‌بینی می‌شود این تمبر در ماه ژوئن در حراجی عرصه شده و بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار به فروش رسد که یک میلیارد برابر بیش از ارزش اولیه آن است.

این تمبر که تنها یک عدد از آن وجود دارد پیش از فروش در نیویورک در مقر حراجی ساتبی در لندن نمایش داده شده و این هفته در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند باقی ماندن این یک تمبر قدیمی در روزگار ما بیش‌تر شبیه یک معجزه است.

این تمبر در سال ۱۸۵۶ در کشور گویانا که در آن زمان گینه بریتانیایی نامیده می‌شد چاپ شده است. این تمبر در دفتر یک روزنامه محلی چاپ شد چرا که مقام‌های وقت بریتانیا از تحویل کافی محموله‌های تمبر ناتوان بودند.

این تمبر در مجموعه تمبر یک پسربچه که اهل اسکاتلند بود کشف شد. او اهل گینه بریتانیا بود. او این تمبر را از میان روزنامه‌های متعلق به عموی خود پیدا کرد و آن را در مجموعه تمبراش نگهداری کرد. این پسر بچه این تمبر را به یک مجموعه‌دار تمبر دیگر داد. این تمبر به دست چندین کلکسیونر رسیده است. ارزش این تمبر با گذر زمان بالاتر رفته است. این تنها تمبر در جهان است که در مجموعه تمبر خاندان سلطنتی بریتانیا وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین