کد خبر: ۷۰۷۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

امیدواری پوتین نسبت به احیای برجام

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نسبت به احیای توافق هسته ای ایران (برجام) و بازگشت به چارچوب اولیه امضا شده در سال ۲۰۱۵ ابراز امیدواری کرد.
امیدواری پوتین نسبت به احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

پوتین روز جمعه در جلسه شورای امنیت روسیه گفت: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا شود و ما بتوانیم در منطقه دریای خزر با همه کشورهای شرکت کننده در کلوب خزر روابط کامل برقرار و همه طرح های موجود را بطور کامل اجرا کنیم.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، وی افزود: «نیازی نیست که یک بار دیگر درباره اهمیت زیاد این موضوع (منطقه دریای خزر) برای روسیه سخن گویم. این به فعالیت های اقتصادی و همکاری با شرکای نزدیک ما هم مربوط می شود. »

وی ادامه داد: بدیهی است که مسائل تامین امنیت و منافع روسیه در دریای خزر را هم شامل می شود.

رئیس جمهوری روسیه خطاب به حاضران در جلسه شورای امنیت گفت: شما می دانید که چه طرح های بزرگی در عرصه انرژی در این منطقه اجرا می کنیم.

پوتین گفت: قصد داریم طرح های موجود در این منطقه (خزر) را تکمیل کنیم و فعالیت های اقتصادی و همکاری با بازیگران اقتصادی در منطقه را گسترش دهیم.

وی افزود: بدیهی است که به این نکته توجه داریم یکی از همسایگان ما در منطقه دریای خزر ایران است. هم اکنون مسائل بسیارزیادی در مورد برنامه هسته ای ایران حل و فصل می شود.

پوتین افزود: در مجموع در مورد همه مسائل مربوط به تامین منافع روسیه در دریای خزر امروز گفت و گو می کنیم.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان (برجام)، میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان سال ۲۰۱۵ منعقد شد. براساس آن تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور در برابر محدودیت های هسته ای تهران لغو یا تعلیق شد.

در سال ۲۰۱۸دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از این توافق خارج و ضمن احیای تحریم های پیشین ، تحریم‌های سنگین جدیدی را علیه تهران وضع کرد. جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بازگشت تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها، به مرور تعهدات خود را در چارچوب برجام کاهش داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
پوتین در اصل بایستی هنرپیشه می‌شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
بشماربطی نداردک.گ.ب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین