کد خبر: ۷۰۷۱۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

افشاگری تازه درباره تغییر جداول بودجه؛ در طبقه نهم ساختمان شیخ فضل‌الله چه گذشت؟

علی خضریان نماینده تهران در مجلس توضیحاتی را درباره خبری با عنوان « رضاخواه: می‌خواهند با خبر دروغ مانع کاندیداتوری قالیباف شوند/ خضریان نمی‌دانست موضوع دقیقا چیست»؛ ارائه کرد.
افشاگری تازه درباره تغییر جداول بودجه؛ در طبقه نهم ساختمان شیخ فضل‌الله چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار خبری با عنوان « رضاخواه: می‌خواهند با خبر دروغ مانع کاندیداتوری قالیباف شوند/ خضریان نمی‌دانست موضوع دقیقا چیست»؛ علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای توضیحاتی را درباره این خبر ارائه کرد.

متن نامه علی خضریان به شرح زیر است:

آنچه که کاملا مشخص است اینکه نمایندگان در ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در آخرین جلسه سال کلیه تبصره‌ها، احکام و جداول و ... بودجه را براساس ایرادات شورای نگهبان برطرف و تصویب کردند.

۲۷ اسفند نیز رئیس مجلس رسما قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را به رئیس جمهور ابلاغ کرد. حتی در جلسه ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۹ آقای محسن زنگنه اخطار قانون اساسی داد که برخلاف وعده کمیسیون تلفیق هیچ جدولی به نمایندگان داده نشده است و رای‌گیری درحالی است که نمایندگان هیچ اطلاعی از جداول ندارند، در حال انجام است.

آقای نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه نیز در پاسخ ضمن رد تذکر، مدعی شد «جداول» در پیوست موجود است و اگر همکاران محل آن را نتوانستند پیدا کنند باید به فناوری مراجعه کنند.

در ادامه آقای نادران تاکید کرد که الان هم که آن را می‌فرستیم اصلاحات «جداول» را فرستاده‌ایم....

قبل از ابلاغ بودجه به دولت، تمام ردیف‌ها، «جداول»، تغییرات متفرقه و همه اصلاحات، احکام بودجه انجام شده و «مصوب است.»

وقتی در جلسه ۲۶ اسفند مجلس، به این صراحت رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اصرار دارد که جداول اصلاح شده در پیوست موجود است و الان که آن را می‌فرستیم شورای نگهبان اصلاحات جداول را هم فرستاده ایم و قبل از ابلاغ بودجه به دولت، تمام جداول و اصلاحات انجام شده و مصوب است؛ مشخص است که دیگر از فردای ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ که رسما «قانون» بودجه سال ۱۴۰۰ به دولت ابلاغ شده، موضوع بودجه در همه ابعاد آن خاتمه یافته است و پرونده کمیسیون تلفیق و همه چیز بسته شده است.

باید کسانی که با این تفصیل از فردای ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به دولت تا ۱۴ فروردین در طبقه نهم ساختمان شیخ فضل‌الله مجلس در حال تغییر ردیف‌های بودجه بودند، پاسخگو باشند که چه کرده اند.

پس افرادی همچون آقای رضاخواه که امروز غیرمستدل نمایندگان مجلس را به بی‌اطلاعی متهم می‌کنند باید باسخ دهند که به همراه آقای نادران و بعد از همه این مراحل چه کاری روی بودجه سال ۱۴۰۰ انجام می دادند؟

تمام ایام عید هیات رییسه کمیسیون تلفیق فعال بودند و حضور داشتند تا ایرادات شورای نگهبان را رفع نمایند. واقعا چرا اینقدر تناقض در بین مدافعین از وضعیت فعلی موج می‌زند؟

جالبتر اینکه علیرغم ابلاغ قانون بودجه توسط آقای قالیباف در ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، مجددا آقای قالیباف در همین تاریخ طی نامه‌ی جداگانه‌ای جداول را به دولت ابلاغ می‌کند. درحالیکه مشاور ایشان اعلام کرده تا بعد از تعطیلات سال بعد هنوز تغییرات جداول ادامه داشته است!

در پایان با توجه به محرز بودن تخلفات صورت گرفته شده و سکوت رییس کمیسیون تلفیق در این خصوص، برخی نمایندگانی که به هر دلیلی مدافع این تخلف هستند و با دامن زدن به این موضوع فضا را به سمتی سوق می‌دهند که نمایندگان معترض به ناچار مجبور به انتشار ابعاد جدید موضوع می‌شوند، به خویشتنداری برای رسیدگی به تخلفات در مسیر صحیح و منطقی آن جهت برخورد با متخلفین دعوت می‌کنم.

سال‌های گذشته هرطور بوده دلیل نمی‌شود همان رویه غیرقانونی در مجلس با ادعای انقلابی‌گری ادامه داشته باشد.

کمیسیون تلفیق چه اختیاری داشته که حق قانونگذاری نمایندگان را به یک جمع ۶ نفره تفویض کند؟
اتفاقا آقای رضاخواه باید شفاف‌سازی کند و این جمع ۶ نفره را نام ببرد.

حرف‌های وی در تناقض کامل با حرف رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه ۲۶ اسفند است که اعلام کرد جداول تا فردا و همراه با قانون بودجه به دولت ابلاغ خواهد شد.

بهانه‌ای از این مضحک‌تر وجود ندارد که در پاسخ نمایندگان به اینکه چرا شما تخلف کرده‌اید و رئیس کمیسیون تلفیق بی‌صداقتی کرده و به آنها در ۲۶ اسفند اعلام کرده جداول نهایی شده است، بگوییم این کار را کردیم چون نمایندگان بعد ۲۶ اسفند نبودند!

چرا به نمایندگان در جلسه ۲۶ اسفند گفته نشد جداول نهایی نشده و می‌بایست حضور داشته باشند تا رای‌گیری شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
1
بايد بودجه اصلاح شود و برگردد به قبل از دستبرد.
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
1
الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق مجلس از مخالفان سرسخت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
اینها فعلا یه تکه گوشت دیدن وتا شکمشون سیر نشه ول کن نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
سلام علیکم، حالا زوده بشناسید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین