کد خبر: ۷۰۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

شرط باز شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند، جامعه قد می‌کشد و هیچ جامعه‌ای بیش از قد معلمان خود قد نمی‌کشد.
شرط باز شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی در مراسم" بزرگداشت مقام شامخ معلم " که با حضور رئیس جمهور و به صورت غیر حضوری و زنده از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از مقام رفیع معلمان در آستانه روز معلم برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از معلمان از حمایت رئیس جمهور و دولت از معلمان، قدردانی کنم.

وی با تاکید براینکه معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد، افزود: «در این راه خطیر عوامل گوناگونی از برنامه درسی تا نظام سنجش، نظام تخصیص منابع و فضای فیزیکی، تجهیزات و فناوری ها دخیل هستند، اما معلم چیز دیگری است؛ معلم را به عنوان جانشین همه نداشتن ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم. معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.»

حاجی میرزایی به توسعه دسترسی به فضای ایمن و استاندارد آموزشی اشاره کرد و گفت: روزانه ۲۸ کلاس درس ساخته شد و ۱۰.۵ درصد از میزان مدارس ناایمن و نیازمند تخریب کاسته شد. مناطق خشت و گلی جمع آوری شد و بخاری های نفتی ۲۷۶ هزار کلاس درس جمع و در تمام مناطقی که به گاز دسترسی دارند، سیستم گرمایشی مدرسه ایمن شد.

وی ادامه داد: نرخ پوشش پیش دبستانی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافت و تقریبا دوبرابر شد و به طور ویژه این میزان در مناطق روستایی از ۲۳ به ۵۸ درصد رسید. جذب دانش آموزان دختر عشایری ۱۲ درصد، دانش آموزان عشایری متوسطه ۲۴ درصد و مدارس شبانه روزی عشایری ۳۶ درصد رشد یافت. در توسعه مهارت آموزی، ۵۰ درصد رشد هنرجویان را داریم که از ۶۲۵ هزار هنرجو به ۹۶۵ هزار هنرجو رسید و این نرخ در روستاها چهاربرابر شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران برای دوره ابتدایی با برگزاری ۲۶۱۸ جلسه و در دوره متوسطه با برگزاری۲۴۰۰ ساعت برنامه از ۱۵ شهریور تا کنون تولید و پخش کرده و همه محتوای درسی را عرضه کره است افزود: کتب درسی از سال آینده به نصب رمزینه پاسخ سریع مجهز شده که دانش آموزان می توانند از تصاویر و ویدئوهای تکمیلی استفاده کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به تولد شبکه شاد و رشد سریعی که داشت اظهار کرد: شاد هرهفته ۱۳ میلیون دانش آموز و معلم را با یکدیگر مرتبط می کند و روزانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار ارتباط زنده و ۲۵۰ میلیون پیام را سامان داده و خدمات همزمان به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر ارائه می‌دهد.

وی افزود: وظیفه می دانم در برابر عظمتِ مسئولیت پذیری، سخت کوشی و همدلی معلمان در پیگیری آموزش در دوران کرونا سر تعظیم فرود بیاورم. خانواده ها به عنوان دستیار معلم نقش آفرینی کردند و گواه دلسوزی ها و پیگیری معلمان هستند. معلم ها هرروز در خانواده ها مشاهده و ارزیابی می شوند. ایرانیان قدردان معلمان هستند.

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک سال کار در شرایط کرونا به ما آموخت که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد. خواهشمندم برای دایر شدن مدارس در سال تحصیلی جدید و حضور بی دغدغه دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده ها، واکسیناسیون معلمان و کادر مدارس را در اولویت قرار دهید. به اعتبار شاخص های معتبر و قابل سنجش می توانیم داوری کنیم که آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید از پوشش گسترده تر، کیفیت بیشتر، عدالت بیشتر، محرومیت کمتر و دسترسی به فضای ایمن تر جلوتر بوده است و البته هنوز تاموقعیت آرمانی فاصله داریم اما گام بلندی برداشته شد. از یک بابت کاستی ها از خانواده ها و معلمان و دانش اموزان پوزش می طلبم و از سوی دیگر بابت دستاوردها افتخار می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین