کد خبر: ۷۰۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

سقوط مرگبار کارگر از طبقه چهارم/ تصاویر

کارگر جوان بر اثر سقوط از طبقه چهارم به چاهک آسانسور، جان خود را از دست داد.
سقوط مرگبار کارگر از طبقه چهارم/ تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۹ صبح امروز، کارگران یک ساختمان در حال ساخت بلافاصله پس از سقوط یکی از کارگران به داخل چاهک آسانسور برای درخواست کمک با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران زنگ ایستگاه ۱۰۲ را به صدا درآورد و نیروهای عملیات را به همراه تیم نجات سه به خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان شالی، گلستان هفتم اعزام کرد.

ایرج جعفری؛ افسر آماده منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در یک ساختمان پنج طبقه در حال ساخت، یک کارگر ۴۰ ساله افغانستانی در حال کار بود که به دلیل نامعلومی از طبقه چهارم به چاهک آسانسور افتاد و تا انتهای چاهک در طبقه زیرین سقوط کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله در حضور عوامل اورژانس وارد چاهک آسانسور شدند و ایمن‌سازی اولیه محل حادثه را انجام دادند و پس از انجام معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس حاضر در محل، متأسفانه معلوم شد این کارگر بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظه اول جان خود را از دست داده بود.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات پس از تحویل جسد به عوامل پزشکی و انتظامی و کشیدن نوار احتیاط درمقابل چاهک آسانسور، تذکرات لازم ایمنی را به کارگران حاضر در ساختمان ارائه کردند.

این افسر آماده آتش‌نشانی متذکر شد: کارفرمایان و کارگران باید حین ساخت‌وساز، تمام موارد ایمنی اعم از مسدود یا محصور کردن ورودی پرتگاه‌ها مثل لبه پشت‌بام و در آسانسور در هر طبقه و موارد مشابه را با کشیدن نوار احتیاط یا گذاشتن موانع، ایمن کنند تا کارگران در حین انجام کار دچار سانحه یا موارد اینچنینی نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین