کد خبر: ۷۰۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

حراج نقاشی محبوب پیکاسو پس از ۳۵ سال خانه‌نشینی

نقاشی کمتر دیده شده «پابلو پیکاسو» از محبوبش «فرانسواز ژیلو»، ۳۵ سال پس از آخرین فروش، به حراج گذاشته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

تابلویی که پابلو پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی در سال ۱۹۵۲ از زن موردعلاقه‌اش، فرانسواز ژیلو، کشید، ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در حراجی هنر امپرسیونیستی و مدرن ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.

حراج نقاشی محبوب پیکاسو پس از ۳۵ سال خانه‌نشینی

این تابلو که زن نشسته در لباس سبز (Femme assise en costume vert) نام دارد، تا ۳۰ آوریل (جمعه ۱۰ اردیبهشت) در گالری‌های ساتبیز در لندن به نمایش درآمد و یک روز بعد به مقصد نهایی خود یعنی دفتر مرکزی این حراج‌خانه در نیویورک منتقل شد. ارزش تخمینی این تابلو بین ۱۴ تا ۱۸ میلیون دلار برآورد شده است.

این تابلوی نفیس پس از ۳۵ سال به دنیای حراج‌های هنری برمی‌گردد، مالک اروپایی این اثر در سال ۱۹۸۶ میلادی آن را به قیمت تنها ۵۶۸ هزار دلار از حراجی ساتبیز خریده بود.

جولیان داوز رئیس بخش هنر امپرسیونیستی و مدرن ساتبیز با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: اگرچه در دهه های گذشته تنها شمار معدودی از پرتره‌های ژیلو با این کیفیت و ابعاد از حراجی‌های هنری سردرآورده‌اند، همگی به قیمت‌های استثنایی چکش خوردند.

فرانسواز ژیلو نقاش و نویسنده فرانسوی که در دهه ۴۰ میلادی با پیکاسو آشنا شد و از سال ۱۹۴۶ زندگی مشترک ده‌ساله خود را با این نقاش معروف آغاز کرد، هنوز در قید حیات است. وی در نیویورک زندگی می‌کند و امسال ۱۰۰ ساله می‌شود. ژیلو به تازگی با انتشار کتابی با عنوان زندگی من با پیکاسو، داستان سال‌هایی را که با این استاد نقاشی گذراند به قلم درآورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین