کد خبر: ۷۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه دمنوش‌های متنوعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این دمنوش‌ها باعث جلوگیری از ضعیف شدن بدن شده و سبب می‌شوند ویروس‌هایی مانند کرونا و آنفلوآنزا نتوانند بدن را درگیر کنند.
دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا توکلی اظهار کرد: دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، گل پنیرک، ختمی و زوفا، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب ازجمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و نوشیدن آن‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی پیشگیری کرده و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: دمنوش ترکیبی چوب دارچین، زنجبیل و چای‌ترش یکی‌از بهترین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

توکلی با اشاره به این‌که دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، زنجبیل و عناب برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیارمؤثر است، عنوان کرد: این دمنوش باعث رفع عفونت سینوس‌ها و معده و همچنین خارج کردن خلط از ریه‌ها می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: برای درست کردن این دمنوش باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری ریخته و پس از اضافه کردن آب‌ جوش به آن صبرکرد تا دمنوش به خوبی دَم بکشد و هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کرد.

وی بیان کرد: ترکیب سرکه سیب یا انگور محلی، سیر و عسل نیز یکی دیگر از قوی‌ترین ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که خاصیت آنتی ‌بیوتیکی قوی دارد و برای تهیه این ترکیب باید سه حبه سیر خام را به شکل ریز رنده و آن‌ها را با یک لیوان سرکه سیب یا انگور محلی و هفت قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد، این ترکیب باید روزانه سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری میل شود.

توکلی عنوان کرد: مبتلایان به سرماخوردگی برای رفع مشکلشان باید علاوه‌بر استفاده از این گیاهان دارویی از مصرف غذاهای حجیم و چرب پرهیز کرده و مصرف طبخ غذایی آن‌ها به صورت آب پز، بخارپز و یا کبابی باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تأکید کرد: استفاده از مرکبات مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و همچنین کیوی یکی از بهترین خوراکی‌ها برای این دسته از بیماران است و آن‌ها باید هنگام مصرف لبنیات از سیاه‌دانه، پودر نعنا یا پودر زیره همراه آن استفاده کنند.

وی تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که گیاهان اثربخشی داروهای شیمیایی را افزایش دهند، بنابراین باید بین استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای شیمیایی حداقل دو تا سه ساعت فاصله باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین