کد خبر: ۷۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

ناامنی‌ در نیجریه؛ ۵۸ نفر ربوده و ۹۷ نفر کشته شدند

منابع رسانه‌ای خبر دادند، در نتیجه حملات مسلحانه هفته گذشته به مناطق مختلف نیجریه، حداقل ۹۷ نفر جان باختند، تعداد زیادی زخمی و ۵۸ نفر ربوده شدند.
ناامنی‌ در نیجریه؛ ۵۸ نفر ربوده و ۹۷ نفر کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه ناامنی‌های سال‌های اخیر در نیجریه در حملات منسوب به گروه تروریستی «بوکوحرام»، منابع رسانه‌ای آمار تازه‌ای از تلفات حملات مسلحانه هفت روز گذشته در این کشور آفریقایی ارائه دادند.

منابع محلی در نیجریه خبر دادند که در نتیجه حملات مسلحانه یک هفته اخیر در مناطق مختلف این کشور، حداقل ۹۷ نفر کشته و ۵۸ نفر ربوده شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، از روز دوشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه، علاوه بر ربایش و جان باختن نیجریه‌ای‌ها در نتیجه این حملات، تعداد زیادی هم زخمی شدند.

«ابوبکر بلو» فرماندار یکی از ایالت‌های نیجریه، آمار منتشر شده در رسانه‌ها درباره بی خانمان شدن حداقل سه هزار نفر از ساکنان منطقه «کائوره» در نتیجه حملات تروریست‌های بوکوحرام را تأیید کرد.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ یک شورش خونین و حملات مسلحانه علیه دولت و ارتش نیجریه در شمال شرقی این کشور را آغاز کرد و بتدریج دامنه فعالیت‌های خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

اعضای بوکوحرام همچنین در سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با گروه تروریستی داعش اعلام کرده بودند.

تروریست‌های بوکوحرام در سال‌های اخیر چند بار به اقداماتی از قبیل ربایش صدها دختر و پسر دانش آموز دست زده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین