کد خبر: ۷۰۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

بدن چه مدت بعد از دریافت واکسن ایمن می‌ شود؟

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه زدن واکسن به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست، گفت: اکثر واکسن‌ها دو دُز دارند؛ زدن دُز اول ایمنی زیادی ندارد و ایمنی قابل قبول دو هفته بعد از تزریق دُز دوم ایجاد می‌شود. البته دُز اول واکسن آسترازنکا ایمنی خوبی دارد و فعلاً برنامه تزریق دُز دوم این واکسن، سه ماه بعد از دُز اول برنامه‌ریزی شده است.
بدن چه مدت بعد از دریافت واکسن ایمن می‌ شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمهدی صداقت اظهار کرد: بر اساس اطلاعات سامانه ناب حدود ۱۷ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد تاکنون به ۲۵۰۰ سالمند متقاضی، واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه تا چند روز آینده نیز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال متقاضی دریافت واکسن استمرار دارد، اظهار کرد: به‌منظور سرعت بخشیدن به فرآیند واکسیناسیون، مراکز تزریق واکسن در حال افزایش است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: بلافاصله بعد از اتمام واکسیناسیون این گروه سنی، واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال که تعداد بیشتری هستند، آغاز خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، واکسیناسیون عمومی در کشور تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به نگرانی برخی از سالمندان نسبت به تزریق واکسن، گفت: تب و لرز و درد اندامی که بعد از تزریق واکسن در برخی افراد بروز پیدا می‌کند، امر غیرمنتظره‌ای نیست و این مسئله جزو ذات واکسن‌ها محسوب می‌شود.

صداقت اظهار کرد: شاید یکی از دلایلی که برخی‌ها نسبت به تزریق واکسن کرونا احتیاط دارند این باشد که این کار اقدامی پیشگیرانه است درحالی‌که خیلی‌ها داروها و حتی مواد غذایی مصرف می‌کنند که عوارض آن بسیار بیشتر از تزریق واکسن کرونا است.

وی با اشاره به اینکه روند افزایشی ابتلای کرونا متوقف شده و یا حتی در برخی شهرستان‌ها کاهشی شده است، تصریح کرد: در پیک چهارم موارد مرگ‌ومیر نسبت به ابتلا، در مقایسه با پیک‌های قبلی کمتر شده است. پروتکل‌های درمانی جدید در این امر بسیار مؤثر بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: زمانی زنجیره ابتلای کرونا در کشور قطع می‌شود که ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت به واسطه دریافت واکسن یا ابتلای به این بیماری ایمن شده باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین