کد خبر: ۷۰۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

واکسینه شده ها هم باید پروتکل های کرونا را رعایت کنند

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری قم گفت: واکسیناسیون میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد؛ اما واکسن تنها یک طرف موضوع است و کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز باید حتما در کنار آن پروتکل‌ها را رعایت کنند.
واکسینه شده ها هم باید پروتکل های کرونا را رعایت کنند
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن سلیمان پور،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قم، در جلسه ستاد اطلاع رسانی قم در رابطه با وضعیت کرونا در استان قم، عنوان کرد: آمارهای روزانه کرونا در استان حکایت از ضرورت توجه بیشتر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارد و نباید تصور شود در حال عبور از قله پیک کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه ثبت 400 تست مثبت در روز، نشان از حساسیت شرایط دارد، اظهار کرد: به همین دلیل صحبت از توقف بیماری و کاهش میزان مبتلایان در تولیدهای رسانه‌ای که موجب عادی انگاری می‌شود، صحیح نیست.

سلیمان پور بیان کرد: در بحث واکسیناسیون مراحل کار تا حد زیادی تسهیل شده‌ و علاوه بر واردات در زمینه تولیدهای داخلی هم پیشرفت‌های خوبی بدست آمده‌است، استان قم نیز در موضوع واکسیناسیون به نقش شاخص خود عمل کرده‌است و خوشبختانه تا کنون در استان هیچ گونه حادثه ناگواری ناشی از تزریق واکسن گزارش نشده‌ و این مساله بسیار امید بخش است.

وی با اشاره به این که واکسیناسیون میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد، افزود: واکسن تنها یک طرف موضوع است و کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز باید حتما در کنار آن پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی بابیان اینکه در بحث تمدید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باید رعایت دستورالعمل‌ها در دستورکار همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باشد و کوتاهی در این زمینه از هیچ فرد و نهادی پذیرفته نیست، اظهار کرد: در بحث خدمات الکترونیک آن اقدام‌هایی که مورد نیاز بود هنوز انجام نشده است، باید با هر سازمان، نهاد و بخشی که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کند برخورد لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمازهای جمعه و جماعت، اماکن متبرک همچون مسجد مقدس جمکران، همچنین دانشگاه‌ها،‌ مدارس و غیره مطلوب است و باید همه در رعایت نکات بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: جلسه‌های مذهبی در این ایام حتما باید در فضای باز و با رعایت فاصله برگزار شود، همچنین افراد شرکت کننده حتما با ماسک شرکت کنند، زمان برگزاری مراسم نیز کوتاه باشد.

وی بیان کرد: در قم افراد متدین به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما متاسفانه یک طیف اندک نیز هستند که با انجام برخی اقدام‌ها موجب وهن دین می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین