کد خبر: ۷۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

کدام افراد بیشترین جوایز اسکار را برده‌اند؟

کاترین هپبورن با چهار بار دریافت جایزه اسکار بیش از هر بازیگر زن و مرد دیگری برنده این جایزه شده است. اولین جایزه اسکار برای بازی در فیلم "شکوه صبح" در سال ۱۹۳۴ میلادی و آخرین جایزه اسکار در سال ۱۹۸۱ میلادی برای بازی در فیلم "روی گلدن پاند" به وی رسید.
کدام افراد بیشترین جوایز اسکار را برده‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

با برگزاری مراسم اهدای نود و سومین جوایز اسکار خوب است نگاهی داشته باشیم به افرادی که بیش‌ترین جوایز اسکار را دریافت کردند و یا نامزد دریافت آن شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این افراد به شرح ذیل هستند:

کاترین هپبورن، بازیگر پیشتاز زن در دریافت جایزه اسکار

او با چهار بار دریافت جایزه اسکار بیش از هر بازیگر زن و مرد دیگری برنده این جایزه شده است. اولین جایزه اسکار برای بازی در فیلم "شکوه صبح" در سال ۱۹۳۴ میلادی و آخرین جایزه اسکار در سال ۱۹۸۱ میلادی برای بازی در فیلم "روی گلدن پاند" به وی رسید. کاترین هپبورن در سال ۲۰۰۳ میلادی در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

دانیل دی لوئیس، بازیگر مرد پیشتاز در دریافت جایزه اسکار

این بازیگر ایرلندی‌تبار زاده لندن سه بار جایزه اسکار دریافت کرده است. اولین جایزه اسکار مربوط به بازی در فیلم "پای چپ من" در سال ۱۹۹۰ و اخرین آن برای بازی در فیلم "لینکلن" در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که نقش "آبراهام لینکلن" رئیس‌جمهوری اسبق امریکا را بازی کرده بود. او اکنون ۶۳ ساله و بازنشسته است.

دایان ویست، بازیگر پیشتاز نقش مکمل زن در دریافت جایزه اسکار

او برای بازی در دو فیلم ساخته "وودی آلن" جایزه اسکار دریافت کرد. نخست برای بازی در فیلم "هانا و خواهران‌اش" در سال ۱۹۸۶ میلادی و دیگری برای بازی در فیلم "گلوله‌ها بر فراز برادوی" در سال ۱۹۹۴ میلادی. او هم اکنون ۷۳ سال سن دارد.

والتر برنان، بازیگر نقش مکمل مرد پیشتاز در دریافت اسکار

او بازیگر فیلم‌های وسترن بود و سه بار جایزه اسکار دریافت کرد؛ از جمله آخرین بار در سال ۱۹۴۱ میلادی. او در سال ۱۹۷۴ میلادی در سن ۸۰ سالگی فوت کرد.

مریل استریپ، نامزد پیشتاز زن برای دریافت اسکار

این بازیگر زن ۷۱ ساله ۲۱ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی به دلیل بازی در نقش "مارگارت تاچر" نخست وزیر اسبق بریتانیا برنده جایزه اسکار شد. او در سال ۱۹۷۹ میلادی برای بازی در فیلم "کریمر علیه کریمر" و در سال ۱۹۸۲ میلادی به دلیل بازی در فیلم "انتخاب سوفی" برنده جایزه اسکار شده بود.

گفتنی است که "جک نیکلسون" بازیگر پیشتاز مرد در نامزدی دریافت جایزه اسکار با ۱۲ بار نامزدی بوده است.

جان فورد، کارگردان پیشتاز در دریافت جایزه اسکار

او با چهار بار دریافت جایزه اسکار کارگردان پیشتاز در این زمینه بوده است. اولین جایزه اسکار برای کارگردانی فیلم "خبرچین" در سال ۱۹۳۶ میلادی و آخرین آن برای کارگردانی فیلم "مرد آرام" در سال ۱۹۵۲ میلادی به وی اهدا شده بود. او در سال ۱۹۷۳ میلادی در سن ۷۹ سالگی فوت کرد.

والت دیزنی، فردی که بیش‌ترین جایزه اسکار را از آن خود ساخته است

والت دیزنی با ۲۲ بار برنده شدن جایزه اسکار فرد پیشتاز در طول تاریخ در دریافت این جایزه بوده است. او موسس استودیوی دیزنی بود و تنها ۴ اسکار را در سال ۱۹۵۴ میلادی از آن خود کرد. او در سن ۱۹۶۶ میلادی در ۶۵ سالگی فوت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین