کد خبر: ۷۰۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

اسرائیل در آستانه جنگ داخلی

روزنامه عبری معاریو در یادداشتی نوشت که رژیم صهیونیستی در یک بحران بی سابقه قرار دارد و در آستانه "جنگ داخلی" است.
اسرائیل در آستانه جنگ داخلی
آفتاب‌‌نیوز :

"اونیر بن زاکین"، از چهره‌های آکادمیک یهودی با انتشار یادداشتی در روزنامه معاریو نوشت، رژیم اشغالگر بحرانی تاریخی را پشت سر می‌گذارد که برای حل آن راهی جز تغییر سیستم انتخاباتی ندارد.

در این یادداشت آمده است: منشا بحران ناسازگاری و اختلاف نظر میان گروه‌های اسرائیلی است و به همین دلیل است که نهادهای دولتی نیاز به تغییرات ریشه‌ای دارند.

بن زاکین افزود: در چهار انتخابات اخیر اسرائیل، دو پدیده عجیب ظهور کرد، اولین مورد این است که هیچ سیاستمدار اسرائیلی درباره چهار انتخابات پیاپی صحبت نکرد و این بیانگر آن بود که این سیستم انتخاباتی دیگر کار نمی‌کند. دوم این که برای بیش از دو سال دو بلوک سیاسی مرکزی درگیر رویارویی و جنگ نابودی سیاسی بوده‌اند.

وی در ادامه این یادداشت آورده است: نظام سیاسی اسرائیل دیگر قادر به ایجاد راه حل نیست و به جای آن بر سیاست حزبی و شخصی تمرکز کرده است.

بن زاکین همچنین تاکید کرد: در نتیجه، مشکلات عمیقی طی تبلیغات انتخاباتی اخیر اسرائیل با تمام قدرت ظاهر شد و در کنار بحران کرونا، ما را به آستانه جنگ داخلی میان اسرائیلی‌ها یک بحران تاریخی رساند. بنابراین، این بحران تاریخی با دو اردوگاه چپ و راست روبرو است و در عمل نقشه سیاسی اسرائیل بین دو اردوگاه تقسیم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بحران موجود به معنای تصور غلط اسرائیل از دموکراسی است. بنابراین وضعیت فعلی فرصتی تاریخی برای یک جهش است و به همین منظور، اسرائیلی‌ها باید مفاهیم قدیمی را کنار بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین