کد خبر: ۷۰۷۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

صحبت‌های تکان‌دهنده سرمربی تیم ملی شمشیربازی

سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه اپه، گفت: تمام بودجه فدراسیون هزینه اسلحه سابر می‌شود اما از ما نتیجه می‌خواهند. این در حالی است که کمترین بودجه ممکن را به اسلحه اپه می‌دهند.
صحبت‌های تکان‌دهنده سرمربی تیم ملی شمشیربازی
آفتاب‌‌نیوز :

پایان مسابقات شمشیربازی زون آسیا آغازی بر باز شدن زخم کهنه تبعیض‌ها در رشته شمشیربازی بود. زخمی که بسیاری از کارشناسان پیش از این نسبت به سرباز کردن آن هشدار داده بودند اما کسب سهمیه و امید سابریست‌ها به مدال در المپیک توکیو اجازه انتقاد از این کار را نداد.

با حذف نماینده ایران در مسابقات زون آسیا و بازگشت تیم به کشور «علی یعقوبیان» سرمربی اسلحه اپه سخنان به زبان آورد که نشان از نارضایتی در این فدراسیون دارد. او با تایید استعفای خود گفت: تمام بودجه صرف اسلحه سابر می‌شود اما از ملی‌پوشان اسلحه اپه انتظار نتیجه دارند.

متن کامل این گفت وگو به شرح زیر است:

استعفایم صحت دارد

استعفای خود را به رییس فدراسیون داده‌ام و دیگر همکاری با آنان نخواهم داشت. در این مدت مشکلات زیادی تجربه کردم و آن را نیز به فدراسیون انتقال دادم اما کاری خاصی انجام نشد. انتظار داشتم که اندک توجهی هم به رشته اسلحه اپه شود اما اتفاقی رخ نداد.

قول کسب سهمیه نداده بودم

فدراسیون ورزشکاران را در سه اسلحه سابر، فلوره و اپه به مسابقات زون آسیا اعزام کرد و من نیز به همراه «محمد رضایی طادی» به این مسابقات رفتم. او یک جوان ۱۹ ساله است و تجربه زیادی ندارد اما نتیجه خوبی کسب کرد. طادی توانست عنوان پنجم این مسابقات را از آن خود کند. این مسابقات سطح بالایی داشت و قهرمانان آن به سهمیه می‌رسیدند من پیش از اعزام به مسابقه هیچ وقت قول کسب سهمیه نداده بودم زیرا بیش از چهل سال است که ایران در رشته اپه هیچ سهمیه‌ای کسب نکرده اما اکنون برخی انتظار سهمیه دارند.

استعداد زیاد است اما مدیریت نمی‌شود

بارها اعلام کردم که رشته اپه هم می‌تواند مانند سابر پیشرفت کند. بودجه آن رشته را به ما بدهند و آن زمان نتیجه بخواهند. استعدادهای زیادی در این رشته وجود دارد اما مدیریت آنان ضعیف است.

اردو در شیرودی بدترین اتفاق بود

تیم قبل از اعزام به مسابقات زون آسیا پنج اردو برگزار کرد که در تهران، اصفهان و مشهد بود. اگر بگویم اردو تهران یکی از بدترین اردوها بود گزاف نیست زیرا در این اردو شرایط اسکان و تمرین مناسب نبود. در بدترین شرایط بودیم و حتی در محل اردو موش دیده شد. چرا کسی به این مساله رسیدگی نمی‌کند؟ آیا تیم سابر یکبار اردو در محل ورزشگاه شهید شیرودی داشته است؟ کسی می‌داند چرا نفر دهم سابر اجازه تمرین در سالن آکادمی دارد اما ملی‌پوشان اپه اجازه ندارند.

تمام بودجه برای سابر هزینه می‌شود

نتایج چند سال اخیر اسلحه سابر موجب شده تا بیشتر هزینه این فدراسیون به اسلحه سابر داده شود و از ما با دست خالی نتیجه بخواهند آیا این عدالت است. در فدراسیون کسانی به دنبال نابود کردن ورزش هستند. چرا باید بازیکنان علیه من شورانده شوند. مربی مورد حمایت آنان چه نتیجه‌ای در گذشته کسب کرده است. با امکاناتی که در اختیار آن مربی بود شمشیرباز ایرانی در بین نفرات آخر قرار گرفت. من با یک جوان ۱۹ ساله عنوان پنجم کسب کردم آیا این نتیجه مناسبی نیست؟

در تایلند شمشیر قرض کردم

اتفاقی در مسابقات تایلند رخ داد که برای نخستین بار آن را مطرح می‌کنم. سال ۹۸ و در مسابقات تایلند مجبور شدم برای اسلحه به حریفانمان رو بندازم آیا این شایسته یک فدراسیون المپیکی است؟ نباید به این مسایل رسیدگی شود؟ بعد از المپیک خیلی از مسایل را مطرح می کنم. من چندین سال به عنوان دبیر و سرمربی در این فدراسیون بودم و ناگفته‌های زیادی دارم و به زودی آن را خواهم گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین