کد خبر: ۷۰۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
سخنگوی حزب اتحاد ملت؛

چطور فردی که بعد از انقلاب به دنیا آمده بخاطر تحکیم پایه های رژیم سلطنتی ردصلاحیت شده است؟

حسین نورانی نژاد گفت: هرکسی می‌گوید نامزدهای رد شده در پرونده خود تخلف داشتند، مستندات و دلایل آن را به کاندیداها اعلام کند مخصوصا درباره اعضای سابق و فعلی شورا که روزی عضو بوده‌اند. حق مردم است که بدانند به کسی که رای دادند چه کرده و چه تخلفی انجام داده است.
چطور فردی که بعد از انقلاب به دنیا آمده بخاطر تحکیم پایه های رژیم سلطنتی ردصلاحیت شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی حزب اتحاد ملت با اشاره به فضای انتخاباتی موجود در کشور گفت: هنوز فضای کشور آنچنان که باید و شاید انتخاباتی نشده و حتی موضع و کاندیدای اصلی بسیاری از احزاب و فعالان سیاسی مشخص نیست. به اعتقاد من باید به این موضوع پرداخته شود که چه بلایی سر نهاد انتخابات آمده که در آستانه مهم‌ترین انتخابات کشور هستیم اما کماکان در فضای اما و اگر و ابهام هستیم که مثلا آیا ظریف می آید یا نمی آید؟ رئیسی می آید یا نمی آید؟ متغیرهای موثر بر حضور کاندیداها چیست و چه تصمیمی در سر دارند؟ البته با این وجود فکر می‌کنم طی روزهای آتی این فضا تغییر کند و بالاخره با مشخص شدن کاندیداها، فضای انتخاباتی در کشور ایجاد شود. ولی اسباب و دلایل این تردید عمومی شایسته بررسی است.

او علت رد صلاحیت کاندیدهای این حزب در انتخابات شوراها را سیاسی نام برد و افزود: تعداد زیادی از اعضای حزب ما که پیش از این، سابقه عضویت در هیچ حزب دیگری نداشتند و فقط در حزب اتحاد ملت عضو بودند، به دلیل عضویت در احزاب غیرقانونی رد شدند، یا حتی فردی داریم که سال‌ها پس از انقلاب به دنیا آمده اما به دلیل تحکیم پایه‌های رژیم سلطنتی پیشین رد صلاحیت شده است یا حتی افرادی داریم که با استناد به احکام محاکم صالحه با عناوین فسق و فجور، ارتداد و... رد شدند درحالی که تاکنون سابقه کلانتری رفتن هم نداشته‌اند، برخی از نامزدها نیز به دلیل عدم التزام به ولایت فقیه، اسلام و... رد شدند. تمام این موارد نشان می‌دهد بررسی‌ها بی حساب و کتاب بوده و فقط می‌خواستند عده‌ای را رد صلاحیت کنند.

نورانی نژاد تصریح کرد: هرکسی می‌گوید نامزدهای رد شده در پرونده خود تخلف داشتند، مستندات و دلایل آن را به کاندیداها اعلام کند مخصوصا درباره اعضای سابق و فعلی شورا که روزی عضو بوده‌اند. حق مردم است که بدانند به کسی که رای دادند چه کرده و چه تخلفی انجام داده است. اگر تخلفی وجود دارد اعلام کنند تا تلقی ابزاری کردن قانون برای رد کردن اعضایی که مورد علاقه‌شان نیست، پیش نیاید.

سخنگوی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات لیست می‌دهند یا خیر؟ گفت: اصل برای ما شرکت در انتخابات است. انتخابات اسفندماه ۹۸ هم که لیست ندادیم دلیلش این بود که واقعا نتوانستیم و کاندیدای اصلاح‌طلب چندانی باقی نماند تا بخواهیم لیست دهیم.

نورانی نژاد در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر افرادی از میان حزب ما هستند که تایید صلاحیت شده‌اند اما اکثریت را رد کردند و از آنجایی که انتخابات حزبی نیست، شخص کاندیدها باید درخصوص پیگیری ردصلاحیت خود اقدام کنند اما اصلاح طلبان همواره سعی می‌کنند از همه ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق خود استفاده کنند.

او در پایان گفت: در مجموع این راه و رسم انتخابات نیست، راه و رسم جمهوریت نیست، اینها قانون‌شکنی به نام قانون و ایستادگی در برابر حق مردم و آن چیزی است که در نقطه عزیمت نظام جمهوری اسلامی در انقلاب ۵۷ وعده داده شد. آنهایی که این رفتارهای حذفی را می‌کنند، هر چه هستند، انقلابی نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
نور
|
Germany
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
1
چطور حزبی که بعد از انقلاب بوجود آمده اینقدر ساده و بی اطلاع است، که این سوال را می پرسد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین