کد خبر: ۷۰۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

ترامپ: برای انتخابات ۲۰۲۴ بیایم مردم خیلی خوشحال می‌شوند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته تصمیم او برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ باعث خوشحالی طرفدارانش خواهد شد.
ترامپ: برای انتخابات ۲۰۲۴ بیایم مردم خیلی خوشحال می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته طرفدارانش از اعلام تصمیم او برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بسیار خوشحال خواهد شد.

ترامپ در مصاحبه با پایگاه «دیلی‌وایر» در پاسخ به این سوال که آیا قصد اعلام نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ دارد گفت: «منتظرم در زمان مناسب در این خصوص، [نامزدی‌ام را] اعلام کنم.»

وی در ادامه گفت: «همان‌طور که می‌دانید الان خیلی زود است ولی فکر می‌کنم مردم وقتی نظرم را قطعی اعلام کنم خیلی خیلی خوشحال می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت که به مسئله نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به صورت جدی فکر می‌کند.

پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا نوشته این نخستین بار است که ترامپ گفته هوادارانش از اعلام نامزدی برای انتخابات خوشحال خواهند شد.

این در حالی است که رسانه‌ها پیشتر گزارش داده‌اند با گذشت صد روز از خروج «دونالد ترامپ» از کاخ سفید، میزان حمایت جمهوری‌خواهان از وی به کمترین حد رسیده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها همچنان حامی ترامپ بوده و ۵۵ درصد از وی حمایت نمی‌کنند.

این در حالی است که ترامپ ماه ژانویه و پس خروج از کاخ سفید، از حمایت ۴۰ درصدی در میان آمریکایی‌ها برخوردار بوده و این میزان پیش از خروج وی از کاخ سفید نیز ۴۳ درصد بود.

از سوی دیگر، محبوبیت ترامپ در میان حامیان حزب جمهوری‌خواه نیز با تنزل قابل توجهی همراه شده است. از میان حامیان این حزب، ۴۴ درصد طرفدار شخص ترامپ هستند تا حزب جمهوری‌خواه و در مقابل ۵۰ درصد طرفداری از مجموعه حزب را ترجیح می‌دهند.

این اولین بار از ماه جولای سال ۲۰۱۹ است که در یک نظرسنجی، حمایت جمهوری‌خواهان آمریکا از بدنه این حزب، از حمایت آن‌ها از شخص ترامپ پیشی می‌گیرد.

پیش از این نتایج نظرسنجی «هاروارد کپس- هریس» که وبگاه خبری «هیل» اوایل اسفند سال گذشته آن را به صورت اختصاصی منتشر کرد نشان می‌دهد اغلب رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از نامزدی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی، ۵۲ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفته بودند از ترامپ که احتمالاً در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ بعد از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد، حمایت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین