کد خبر: ۷۰۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

اولین مذاکرات مصر و ترکیه برای عادی‌سازی روابط پس از ۸ سال

قاهره امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه)میزبان اولین نشست مقامات مصر و ترکیه طی ۸ سال گذشته است که با حضور شخصیت‌های عالی رتبه دیپلماتیک و امنیتی دو طرف برگزار می‌شود.
اولین مذاکرات مصر و ترکیه برای عادی‌سازی روابط پس از ۸ سال
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: مذاکرات سیاسی میان مصر و ترکیه امروزو فردا در قاهره به ریاست سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه و حمدی سند، معاون وزیر خارجه مصر برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: طی مذاکرات درباره اقداماتی که باید برای عادی سازی روابط میان دو کشور اتخاذ شود، صحبت خواهد شد.

همزمان وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات سیاسی میان مصر و ترکیه با ریاست حمدی سند و سادات اونال پنجم و ششم مه در قاهره برگزار می‌شود. مذاکرات بر اقدامات ضروری که احتمالا به عادی‌سازی روابط میان دو کشور منجر شود، متمرکز خواهد بود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه قبلاً اعلام کرده بود که در جلسه قاهره احتمالا در مورد موضوع بازگشت سفیران دو کشور بحث شود.

همزمان منابع ترکیه از سفر سادات اونال به قاهره خبر دادند.این سفر همزمان با سفر وزیران خارجه و دفاع ترکیه به طرابلس ، پایتخت لیبی است که یکی از نقاط اختلاف میان دو کشور می باشد.

فوریه ترکیه ازسرگیری تماس‌های سیاسی با مصر را اعلام کرد و به رسانه‌های مصری مخالف در خاک خود دستور داد که انتقاد از دولت مصر را متوقف کنند.

تحلیلگران معتقدند که روابط میان مصر و ترکیه به صورت کامل قطع نشده بود به ویژه اینکه روابط اقتصادی و تبادل تجاری و سفر بین دو کشور همچنان ادامه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین