کد خبر: ۷۰۷۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
قرار است ۹۹ دستگاه از S9 ساخته شود

عکس| رقیب چینی فراری و لامبورگینی

فاو (FAW) خودروساز دولتی چینی با عرضه مجموعه‌ای از مدل‌های جدید قصد دارد در بازار ماشین‌های سوپر اسپرت با فراری و لامبورگینی رقابت کند. S9 توسط مدیر طراحی پیشین گروه فولکس‌واگن طراحی شده است.
عکس| رقیب چینی فراری و لامبورگینی
آفتاب‌‌نیوز :

اولین مدل از این مجموعه به نام S9 در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. S9 با همکاری شرکتی به نام سیلک (Silk) ساخته شده که آمریکایی است، اما کارخانه‌اش در ایتالیا و در منطقه‌ای است که کارخانه‌های فراری، لامبورگینی و مازراتی در آن قرار دارد. ماشین‌هایی که سیلک-فاو می‌سازد با نام هانگ‌کی فروخته می‌شود که لوکس‌ترین مارک خودرو در چین است.

ماشین‌های سیلک-فاو را والتر داسیلوا، یکی از مشهورترین طراحان خودرو طراحی می‌کند. آقای داسیلوا سابقه کار در آلفارومئو، لامبورگینی و آئودی را دارد و حدود ده سال به عنوان مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن با شرکت‌های زیرمجموعه این گروه نظیر بوگاتی، بنتلی و پورشه کار کرده است.

اطلاعات فنی S9 به طور رسمی منتشر نشده اما گفته می‌شود موتور هیبرید-الکتریکی ماشین ۱۴۰۰ اسب بخار نیرو دارد، حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است و سرعتش در کمتر از دو ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قرار است تنها ۹۹ دستگاه S9 ساخته شود. تولید ماشین از سال آینده آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از تابستان امسال آن را پیش‌خرید کنند. قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود حدود ده میلیون یوان (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) باشد.

سیلک و فاو قرار است بیش از یک میلیارد دلار و ۲۰۰ میلیون دلار در شرکت مشترک خود سرمایه‌گذاری کنند و ساخت سه مدل دیگر را در برنامه دارند. سیلک هفته گذشته اعلام کرد که آمادئو فلیسا، مدیر سابق فراری را هم به عنوان مشاور استخدام کرده است.

عکس| رقیب چینی فراری و لامبورگینی

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین