کد خبر: ۷۰۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

رئیس‌جمهور عراق: ایران و عربستان در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند

رئیس جمهورعراق در مصاحبه با یک اندیشکده لبنانی مدعی شد ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند.
رئیس‌جمهور عراق: ایران و عربستان در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری عراق چهارشنبه در گفت‌وگو با یک اندیشکده لبنانی ضمن اشاره به گفت‌وگوهای تهران و ریاض به میزبانی بغداد، از نقش مهم ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق تمجید کرد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در گفت‌و‌گو با «اندیشکده بیروت» در زمینه مذاکرات تهران و ریاض گفت که بغداد بیش از یک بار میزبان گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی بوده است.

وی در این گفت‌‌وگو در زمینه کمک‌های ایران در بیرون راندن تروریست‌های داعش از عراق گفت: «کشور همسایه ما ایران به ما در بیرون راندن داعش از خاک عراق کمک کردند و کمک آن‌ها در آن زمان بسیار مهم و حیاتی بود ایرانی‌ها به ما کمک کرده‌اند و از آنها سپاسگزاریم.»

رئیس جمهور عراق چندی قبل نیز در نطقی در مراسمی که سازمان الحشد الشعبی در نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی، المهندس و همرزمانشان برگزار کرده بود، از نقش این شهدا در پشتیبانی از عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر کرده بود.

رئیس جمهور عراق در این نشست که با حضور شماری از مقامات و وزرای عراقی برگزار شده بود، گفت: «ما در این محفل شریف، برای گرامیداشت یاد دو شخصیت برجسته گرد هم آمدیم که اثر و سابقه طولانی در مبارزه با استبداد، دیکتاتوری و مبارزه با تروریسم داعشی داشته‌اند.»

او افزود:«این دو شهید یکی ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی است که یک مجاهد شجاع و پرتلاش بود که در مسیر دستیابی به آرمان‌های میهنی و مردمی خود در خط مقدم قرار می‌گرفت و دیگری حاج قاسم سلیمانی است که در شرایط سخت جنگ عراق با تروریسم و داعش در کنار عراقی‌ها بود.

برهم صالح در ادامه از رشادت‌های رزمندگان الحشد الشعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق و همچنین برکت فتوای جهادی مرجع عالیقدر دینی عراق و نقش معنی آن در پیروزی بر داعش و تروریسم تقدیر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین