کد خبر: ۷۰۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

بیانیه گروه ۷ درباره احیای برجام

وزیران خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای گفته احیای توافق هسته‌ای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای باز می‌کند.
بیانیه گروه ۷ درباره احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

وزیران خارجه گروه ۷ بعد از اتمام نشست این گروه بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه تأکید شده احیای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای و امنیتی باز می‌کند.

در بند ۳۶ این بیانیه که به ایران اختصاص یافته آمده است:«ما متعهد به اطمینان یافتن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.»

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده اما بر حق خود برای برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرده است.

وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ از رایزنی‌های میان طرف‌های برجام در وین برای تضمین اجرای کامل این توافق هسته‌ای استقبال کرده‌اند.

در این بیانیه از اقدامات اخیری که ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و نقض عهد کشورهای اروپایی انجام داده ابراز نگرانی شده است: «اقدامات جدید ایران تحولاتی جدی و مایه نگرانی عمیق هستند.»

در ادامه این سند آمده است: «احیای برجام و اجرای کامل آن می‌تواند راه را برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای، از جمله برای حمایت از نظام منع اشاعه هموار کند.»

وزیران خارجه گروه ۷ در ادامه ایران را به حمایت از «نیروهای نیابتی» و «بازیگران مسلح غیردولتی» متهم کرده‌اند. آنها همچننی از ایران خواسته‌اند «فعالیت‌های موشکی ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد» را متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین