کد خبر: ۷۰۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

افزایش سرقت اموال عمومی در مازندران

سرقت اموال عمومی در مازندران بنا به گفته مسئولان در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود که در برخی حوزه‌ها طی سال‌های اخیر روند رو به افزایش داشت.
افزایش سرقت اموال عمومی در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

سرقت اموال عمومی در مازندران که چندی پیش به قطع و سرقت درختان حاشیه جاده‌ها نیز کشیده شده بود، پدیده‌ای گسترده است که هر سال میلیاردها تومان خسارت به این استان وارد می‌کند. یکی از شایع‌ترین این سرقت‌ها دزدی انواع کابل برق و مخابرات است که هر سال سبب بروز خسارات سنگینی به شرکت‌های برق و مخابرات وارد می‌شود.

بنا به اظهارات مسئولان مرتبط با توجه به گستردگی و تعدد سرقت‌های رخ داده در این حوزه، رقم دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست. اما فقط در یک مورد از این سرقت‌های شناسایی شده، با دستگیری یک باند سرقت کابل برق در غرب مازندران حدود ۲۵ تن کابل به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال از آن‌ها کشف شد.

سرقت کابل‌های مخابرات نیز در مازندران طی چند سال اخیر شایع شده است. به طوری که سال ۱۳۹۹ آمار دزدی کابل‌های مخابراتی در مازندران چهار برابر بیشتر شد و به جز قطعی چند هفته‌ای خطوط تلفن و اینترنت در برخی نقاط، خسارت مالی آن از مرز ۲۰ میلیارد تومان هم گذشت.

اما علاوه بر این سرقت‌ها، سرقت تابلو و علائم جاده‌ای نیز از دیگر موارد پرتعداد دزدی تجهیزات در مازندران است. مسئولان راهداری می‌گویند به سارقان به طور مستمر تابلوها، علائم و حتی گاردریل را از کنار جاده‌ای این استان می‌دزدند. سید علی صادقی رئیس اداره راهداری شهرستان ساری به همشهری آنلاین گفت: فروردین امسال در بازدیدی که از محور ساری-کیاسر داشتیم مشخص شد که در یک مسیر تقریبا ۱۰ کیلومتری بخش زیادی از تابلوهای کنار جاده به سرقت رفته و فقط پایه‌های آن‌ها باقی مانده بود.

به گفته مسئولان راهداری مازندران، هر سال بخش زیادی از اعتبار این اداره کل صرف جایگزینی تجهیزات سرقت شده از کنار جاده‌های مازندران می‌شود.

آخرین و خطرناک‌ترین نوع سرقت تجهیزات در مازندران هم سرقت پیچ و ریل راه‌آهن است که به گفته مسئولان این حوزه رو به افزایش است. البته اداره کل راه‌آهن شمال آماری از این پدیده اعلام نکرده، اما طی دو سال اخیر این روند و اقدام خطرناک که می‌تواند حوادث بزرگی را رقم بزند بنا به اظهارات برخی منابع آگاه در راه‌آهن شمال بیشتر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین