کد خبر: ۷۰۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲

انتقاد سناتور مورفی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران

 کریس مورفی سناتور دموکرات تاکید کرد که تحریم‌های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه ایران «هیچ چیزی» برای ایالات متحده نداشت.
انتقاد سناتور مورفی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مورفی جمعه در پیامی توئیتری نوشت: جنگ‌طلبان ضدایرانی می‌گویند که اگر ما در راستای بازگشت با توافق هسته‌ای تحریم‌های غیراقتصادی ترامپ را لغو کنیم آسمان به زمین می‌رسد.

وی افزود: اما به یاد داشته باشید که آمریکا از تحریم‌های ترامپ هیچ چیزی بدست نیاورد. در واقع، رفتار ایران بدتر شد. این تحریم ها هیچ تاثیر عملی نداشت.

آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد. تهران هم دو سال پس از تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات سایر طرف‌های این توافق، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل تعهداتش باز می‌گردد.

رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام تهران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید دارد «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این مساله مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین