کد خبر: ۷۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

مراقبت‌های بارداری در دوران کرونا

یک متخصص زنان و زایمان گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد زنان باردار به طور جدی‌تری در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، با این حال این گروه برای احتیاط بیشتر در لیست افراد در معرض خطر با حد متوسط از نظر آسیب پذیری، هستند؛ چرا که گاهی اوقات ممکن است در معرض خطر ویروس‌هایی مانند آنفولانزا قرار بگیرند.
مراقبت‌های بارداری در دوران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

مریم حیدری بیرانوند اظهار کرد: از آنجا که کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است، زنان باردار در گروه با خطر متوسط قرار داده شده‌اند تا امنیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که خانم‌های باردار ممکن است در زمان بارداری، ویروس کرونا را به کودک منتقل کنند، عنوان کرد: اگر جنین به ویروس کرونا مبتلا شود به مرور زمان بهبود می‌یابد، اما فعلا جای نگرانی نیست، در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد ویروس کرونا باعث سقط جنین می‌شود و یا بر نحوه رشد کودک در بارداری تأثیر می‌گذارد.

حیدری بیرانوند عنوان کرد: در زمان بارداری با اینکه هیچ راهی برای اطمینان از صفر بودن خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد، اما به طور کلی، هرچه با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و این ارتباط نزدیک‌تر باشد، خطر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بیشتر می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: البته اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و بهترین کار این است که در خانه بمانید و تعامل با افرادی که ممکن است در معرض کووید ۱۹ باشند یا افراد خانواده را تا آنجا که ممکن است محدود کنید.

وی افزود: بهتر است در زمان بارداری هنگام بیرون رفتن یا تعامل با دیگران در خارج از خانه از ماسک استفاده کنید، به ویژه هنگامی که فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود، توجه داشته باشید که استفاده از ماسک، جایگزین سایر اقدامات پیشگیری روزمره مانند شستن مرتب دست‌ها و پرهیز از تماس نزدیک با افراد دیگر نیست.

حیدری بیرانوند تأکید کرد: زنان باردار بهتر است از هرکسی که علائم ویروس کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا دارد، دوری کرده و به یاد داشته باشند که باید به تمام آزمایش‌های بارداری و قبل از زایمان بروند، مگر اینکه پزشک بگوید نیازی به انجام آزمایش‌ها نیست.

این متخصص زنان و زایمان گفت: در زمان بارداری جنین کمتر از حد معمول حرکت کرد یا نتوانستید حرکت جنین را احساس کنید، در حرکات معمول جنین تغییری ایجاد شده، خونریزی داشتید، بسیار مضطرب یا نگران هستید، سردردی دارید که برطرف نمی‌شود، هنگام استراحت یا دراز کشیدن دچار تنگی نفس می‌شوید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

وی ادامه داد: اگر در دوران بارداری عارضه‌ای داشته‌اید به شما توصیه می‌شود در بیمارستان زیر نظر پزشک زنان و ماما زایمان کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین