کد خبر: ۷۰۸۲۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

خروج احمدی‌نژاد از لیست کاندیداهای ۱۴۰۰

اگرچه محمود احمدی‌نژاد هنوز برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی نکرده اما به نظر می‌رسد امسال هم او نمی‌تواند در مبارزات انتخاباتی شرکت کند.
خروج احمدی‌نژاد از لیست کاندیداهای ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه کرد کسانی که قبلا رد صلاحیت شده‌اند، دوباره ثبت‌نام نکنند، چون نتیجه همان است!

عباسعلی کدخدایی که در یک گفتگویی تلویزیونی حضور داشت، گفته بود: ما قانونا نمی‌توانیم کسانی را که دوره‌های قبل صلاحیتشان تایید نشده، از ثبت‌نام منع کنیم. اما دوستان ما و وزارت کشور باید یکبار دیگر صلاحیت این افراد را بررسی کنند و نتیجه همان می‌شود! این مساله فقط هزینه‌ای برای وزارت کشور و دوستان اجرایی است.

او البته در جای دیگری از سخنانش گفته: ثبت‌نام مجدد افرادی که رد صلاحیت شده‌اند بهتر است در صورتی انجام شود که شرایط فرد تغییر کرده باشد و این موضوع را خود فرد بهتر می‌داند.

اگرچه سخنگوی شورای نگهبان اشاره به فرد خاصی نکرده است، اما به نظر می‌رسد که محمود احمدی‌نژاد می‌تواند مخاطب اصلی این اظهارات باشد.

چراکه از میان کاندیداهای قطعی و احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ تنها محمود احمدی‌نژاد است که یکبار برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ثبت‌نام کرد و صلاحیتش تایید نشد.

البته علی مطهری هم گزینه دیگری است که دو بار برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد و هر دو بار ابتدا صلاحیت او تایید نشد و اما نهایتا صلاحیت وی تایید شد و به مجلس راه پیدا کرد.

افراد دیگری چون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی و رامین مهمانپرست هم در میان کاندیداهای احتمالی و قطعی وجود دارند که صلاحیت همه آنها در دوره‌های گذشته تایید شده است. جز رامین مهمان‌پرست که در سال ؟؟؟ قبل از بررسی صلاحیت‌ها انصراف داد.

براین اساس تنها محمود احمدی‌نژاد است که تحرکات انتخاباتی خود را از ماه‌ها قبل آغاز کرده و احتمالا قصد شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و فقط اوست که یکبار صلاحیتش تایید نشده است.

واکنش احمدی‌نژاد به رد صلاحیت؟

اما آیا احمدی‌نژاد قصد شرکت در انتخابات را دارد و اگر صلاحیتش تایید نشود چه می‌کند؟ تحرکات انتخاباتی و گفتگو‌ها و شعارهایی که احمدی‌نژاد در چند ماه گذشته داده، نشان می‌دهد که او می‌خواهد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند.

احمد خورشیدی، یکی از نزدیکان او هم در گفتگو با ایلنا گفته است «احمدی‌نژاد برای انتخابات سال ۱۴۰۰ حتما می‌آید.»

اما همه می‌دانند که اگر او برای انتخابات ثبت‌نام کند احتمال رد صلاحیتش زیاد است. آن زمان واکنش احمدی‌نژاد چیست؟ آیا مانند سال ۹۶ سکوت می‌کند؟ احمد خورشیدی گفته خود احمدی‌نژاد می‌گوید «صحبت‌هایی دارم که به موقع آنها را انجام می‌دهم»

البته برخی دیگر هم معتقدند که ممکن است احمدی‌نژاد این دوره تایید صلاحیت شود.از آن جمله محمدرضا عباسی‌فرد، عضو سابق شورای نگهبان که در گفتگو با انصاف‌نیوز گفته بود از آنجا که “ملاک حال فعلی اشخاص است” امکان دارد تائید صلاحیت شده‌ای در یک دوره دیگر رد شود یا بر عکس.

اما قطعا موضع‌گیری سخنگوی شورای نگهبان در این باره اهمیت بیشتری از گمانه‌زنی عضو سابق این شورا دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
1
5
اگر احمدي نژاد رد صلاحيت شود حضور در انتخابات به شدت پايين مي آيد.
حسین
|
United States of America
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
بخواب بابا ، آبو بریزین اونجا که میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
صدرصد شک نکن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین