کد خبر: ۷۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

جریمه صنوف متخلف چیست؟

بر اساس اعلام اتاق اصناف، واحدهای متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته پلمب خواهند شد و نظارت‌ها نیز تشدید می‌شود.
جریمه صنوف متخلف چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از صدور مجوز فعالیت گروه شغلی ۲ در شهرهای قرمز برای اجرا تشکر و به تمامی واحدهای صنفی ابلاغ کرده که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بیش‌ از پیش نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی دقت کنند.

همچنین در این اطلاعیه از واحدهای بازرسی‌ اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور خواسته اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های این ستاد داشته باشند.

بر این اساس صنوفی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند برابر با دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز به مدت سه هفته و در شهرهای نارنجی به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد.

گفتنی است که از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت شدند.

بر این اساس طی هفته جاری فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ۱۰ نفر، موزه‌ها، سینماها، تئاترها و مهدهای کودک، باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم نت‌ها همچنان تعطیل است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سهمگین‌ترین موج بعد از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴طی چهار هفته اخیر تعطیل بودند. این طولانی‌ترین محدودیت برای مشاغل از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا است. طی هفته‌های اخیر مسوولان صنفی کشور بارها به بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و غیره با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف انتقاد کرده‌اند و در نهایت اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی اجاره‌ای هستند. همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، طی هفته‌های اخیر اصناف روزانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان کاهش فروش داشتند، در حالی که نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۵ درصد است و سهم حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری خیلی بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین