کد خبر: ۷۰۸۳۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

ادعای رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره فایل صوتی ظریف

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه افشای فایل صوتی ظریف را سرقت نمی‌دانم، گفت: این اقدام یک پروژه سیاسی و انتخاباتی بوده که از قبل طراحی شده و با اهداف خاص انجام شده است.
ادعای رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره فایل صوتی ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به انتشار فایل صوتی ظریف گفت: اینکه دولت بگوید سرقت ناجوانمردانه در انتشار فایل صوتی ظریف رخ داده کافی نیست، باید دست‌هایی که در حفظ اطلاعات محرمانه تقصیر و قصور داشته‌اند افشا شود.

نماینده قم با اشاره به برخی اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و عربستان در افشای این فایل نقش داشته‌اند، گفت: باید مشخص شود این افراد در دست و پای آقایان و عمق مرکز استراتژیک چه می‌کردند. وقتی بحث نفوذ مطرح می‌شود همین آقایان رگ گردن‌هایشان بیرون می‌زند و انکار می‌کنند. اگر افشای این فایل از طریق سرقت بوده است کار جاسوس و نفوذی است که اقدامی فردی نبوده و ارتباطات شبکه ای وجود داشته آقایان باید پاسخ دهند برای جلوگیری از نفوذ چه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده افشای فایل صوتی ظریف را سرقت نمی‌دانم، گفت: این اقدام یک پروژه سیاسی و انتخاباتی بوده که از قبل طراحی شده و با اهداف خاص انجام شده است. دو قطبی سازی در آستانه انتخابات از اهداف مهم انتشار این فایل بوده است. تاریخ مصرف آقایان گذشته است و برای مردم ثابت شده که آنها دروغ می‌گویند و برخلاف وعده‌هایشان عمل می‌کنند. وعده دادند که ارزش را به پاسپورت ایرانی برمی‌گردانند این در حالی است که ارتباطات ایران حتی با کشورهای منطقه هم کاهش یافت و بر هم خورد، وعده دادند کاری می‌کنیم که مردم دنبال یارانه نروند، بله امروز آنقدر تورم افزایش یافته است که مردم می‌بینند ۴۵ هزار تومان به دردشان نمی‌خورد.

ذوالنور ادامه داد: وعده دادند کاری می‌کنیم هم چرخ صنعت بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها و چرخ هر دو را از کار انداختند. می‌گفتند اگر فلانی رای بیاورد دلار ۵ هزار تومان می‌شود. خودشان قیمت دلار را به ۳۵ هزار تومان رساندند لذا چاره‌ای نداشتند تا برای تبلیغات انتخاباتی به دو قطبی سازی و صف بندی‌های کاذب روی بیاورند.می‌خواستند با تخریب میدان این موج ناشی از شهادت شهید سلیمانی را به نفع خودشان وارونه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی پوشش دادن و فرافکنی بی عرضگی‌ها و اغراض سیاسی و شکست‌های دیپلماتیک را هدف دیگر این جریان سیاسی از انتشار فایل ظریف خواند و گفت: قهرمان سازی از شخص وزیر امور خارجه در انتخابات به عنوان کسی که می‌تواند از طرف این جریان در انتخابات معرفی شود از اهداف مهم انتشار فایل صوتی بود، که خوشبختانه به این اهداف دست نیافتند.

نماینده قم با اشاره به انتخاب سعید لیلاز برای انجام این مصاحبه گفت: این فرد متهم فتنه ۸۸ بود و مدعی بودند برای تاریخ شفاهی این فایل ضبط شده اما نوع سوالات لیلاز هدف دار بود و ربطی به ثبت در تاریخ نداشت در ابتدای مصاحبه آقای لیلاز خطاب به ظریف می‌گوید «مشکل ما با شما این است که در هشت سالی که وزیر امور خارجه بودید و ۴۰ سالی که دیپلمات بوده‌اید ۹۹ درصد اخباری دارید که مردم نمی‌دانند و ما باید در یک برنامه سه تا چهار ساعته این موضوعات را در اختیار مردم قرار دهیم»، با توجه به این اظهارات مشخص است این مصاحبه برای انتشار ضبط شده است.

دفاع از روسیه

ذوالنور اظهار داشت: متاسفانه این فایل صوتی در شرایطی منتشر شد که ایران با غرب و ۱+۴ بر سر برجام درگیر است و روسیه و چین در شورای امنیت و مجامع بین المللی از ما حمایت می‌کردند. تهیه کنندگان این فایل صوتی برای اینکه این پشتوانه را از بین ببرند با حرف‌های دروغ روسیه را مساله دار کردند تا از ایران حمایت نکند. سکان دیپلماسی و اداره امور به دست کسانی که یا منافع ملی را نمی‌شناسند یا عامدانه تیشه به ریشه آن می‌زنند. در این شرایط امنیت ملی ما را هدف قرار می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
7
بله دقیقا برای زدن ظریف دارو دسته افولگرا اونم از ترس محبوبیت ظریف اینکارو کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
3
به هر حال جناب ظریف حقایقی را بیان کرده تا ملت آگاه شوند چه کسانی به منافع ملی فکر می‌کنند و چه کسانی به منافع جناحی.
ظریف نیز همچون سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی در قلب ملت جای دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
3
کاسه داغتر از آش شدید .خود روسیه منکر نشد آنوفت شما دفاع می کنید .پس چرا آقای لاوروف در عکس دسته جمعی وزرای امور خارجه پس از امضای برجام غایب هستند به علاوه آقای ظریف فرمودند روسیه و فرانسه آن پیشنهاد احمقانه شش ماه یکبار را دادند.مشکل شنود را باید حل کرد.خانم فائزه هاشمی هم از شنود در منزل شخصی پدری و نه محل کار ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
3
جناب .شما چرا از روسیه دفاعی می کنید؟
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
4
ظریف به عنوان یک ایرانی شرافتمند خود را قربانی افشای زیاده خواهی روسیه در ایران کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین