کد خبر: ۷۰۸۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

از خواص توت‌فرنگی غافل نشوید

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی است که برای سلامت قلب و کنترل قندخون بسیار موثر هستند.
از خواص توت‌فرنگی غافل نشوید
آفتاب‌‌نیوز :

سمیه سلیمانی مهر با بیان اینکه توت فرنگی عمدتا از ۹۱ درصد آب و ۷.۷ درصد کربوهیدرات تشکیل شده و میزان بسیار کمی چربی در خود دارد، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ گرم توت فرنگی تازه ۳۲ درصد کالری دارد که برای بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی خون، کاهش استرس، کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروقی موثر است و کلسترول بد(LDL) در بدن را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مطالعات متعددی انجام شده تا تاثیرات مصرف توت فرنگی به صورت یخ زده یا خشک را روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا سندروم متابولیک بسنجند. بر این اساس پس از چهار تا ۱۲ هفته مصرف توت فرنگی، افراد شرکت کننده در آزمایش کاهش چشمگیری در چند عامل خطرزا برای بدن از جمله کلسترول LDL، نشانه‌های التهاب، و ذرات اکسید شده LDL را در خود تجربه کردند.

سلیمانی مهر عنوان کرد: این میوه معمولا حساسیت‌زا نیست، با این وجود توت فرنگی حاوی گواتروژن است که احتمال دارد در عملکرد غده تیروئید در افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی، تداخل ایجاد کند.

وی در ادامه به شرایط نگهداری توت فرنگی اشاره کرد و گفت: این میوه پرطرفدار متاسفانه ماندگاری پایینی دارد و خیلی زود فاسد می شود، به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید، توت فرنگی‌های سالم و با رنگ قرمز روشن و سفت انتخاب شوند.

وی افزود: میوه‌های نرم و دارای هر گونه صدمه فیزیکی با نشانه‌های کپک زدگی و لکه‌های سفید نباید خریداری شود، زیرا فساد میوه خیلی سریع به کل توت فرنگی‌ها منتقل می‌شود.

سلیمانی مهر اضافه کرد: نیازی نیست تمام توت فرنگی خریداری شده را بشویید، زیرا ماندگاری آن به شدت کاهش می‌یابد و بهتر است توت فرنگی قبل از مصرف شسته شود. برای شست وشو نیز نباید توت فرنگی را در مدت زمان طولانی در آب قرار دهید، زیرا توت فرنگی به دلیل بافت اسفنجی خود مقدار زیادی آب جذب کرده و بافت نامطلوب و نرمی پیدا می‌کند و تردی خود را از دست می‌هد.

وی گفت: در زمان قرار دادن توت فرنگی در یخچال هم آن را در ظرف بزرگ تری به صورت لایه‌ای نازک بچینید و هرگز حجم زیادی از توت فرنگی را روی هم در ظرف عمیقی نگهداری نکنید، زیرا عملاً لایه‌های زیرین خیلی سریع کیفیت خود را از دست می‌دهند. روی توت فرنگی‌ها را هم با لایه‌ای از پلاستیک بپوشانید یا در ظروف دردار نگهداری کنید.

به گفته سلیمانی مهر توت فرنگی نشسته در دمای یخچال پنج تا هفت روز و در دمای اتاق فقط یک یا دو روز قابل نگهداری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
پولش چطور از اون هم غافل نشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین