کد خبر: ۷۰۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

جزئیات وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند.
جزئیات وام ازدواج در سال ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

شهرزاد دانشمندی در گفتگو با رسانه‌ ملی افزود: به محض ابلاغ این قانون از سوی دولت به بانک مرکزی، این موضوع به بانک‌ها ابلاغ شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس قانون، افرادی که از سال ۹۷ ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی اقدام کنند. این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر بانک از طریق ارسال پیامک متقاضی را مطلع می‌کند.

وی افزود: براساس قانون، مبلغ تسهیلات قرض الحسنه برای زوج‌های زیر ۲۵ (داماد) و ۲۳ سال (عروس) ۱۰۰ میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

دانشمندی درباره وثیقه‌های این تسهیلات گفت: وثیقه‌ها براساس اعتبار سنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک‌ها بنابر شرایط متقاضی و اعتبار سنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت باز پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین