کد خبر: ۷۰۸۴۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

ذوالنوری خطاب به مردان دیپلماسی: شما مدیون میدان هستید

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از گفت و گوی وزیر امور خارجه و سخنان اخیر معاون وی معتقد است که این اظهارات در راستای ارائه وارونه تاریخ است.
ذوالنوری خطاب به مردان دیپلماسی: شما مدیون میدان هستید
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مجلس در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر خارجه با بیان این که «اینکه بگویند فایل صوتی قرار نبود منتشر شود چنین چیزی نیست» مدعی شد: این فایل صوتی دونسخه بوده است یک نسخه در اختیار وزیر و یک نسخه هم در اختیار مجموعه تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری، از کجا این فایل صوتی به بیرون داده شد؟ اگر در زبان دولتی ها گفته شد این توطئه صهیونیست ها است، سوال ما هم این است صهیونیست ها چگونه در مجموعه شما چنین نفوذی دارند که مطالب سری و فوق سری باید فورا در اختیار آن ها قرار گیرد؟

وی افزود: پس چرا در مقابل برخی از اقدامات مانند سریال گاندو برآشفته می شوید که موضوع نفوذ را مطرح می کنند؟ چرا چنین نفوذی در مجموعه دولت ما وجود دارد؟ چرا آن ها باید چنین مسائلی را در اختیار بگیرند؟

ذوالنوری عنوان کرد: شاهد هستیم که امنیت ملی نشانه رفته است، سخنانی گفته می شود که حتی وزیر خارجه وقت آمریکا تکذیب می کند، مطالبی مطرح می شود که روسیه و لاوروف تکذیب می کند، حرف هایی زده می شود تا حال که در قالب مذاکرات وین در حال اخذ حقوق مردم هستیم در مجموعه همپینانمان و مدافعانمان انشقاق ایجاد شود و روسیه و چین هم پشت تیم مذاکره را خالی کنند، چرا چنین اقداماتی صورت می گیرد؟

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چنین خطاب به عراقچی با بیان این که «به چه حقی در صحبت های خود می گویید که ما وجود دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی را تمدید می کنیم؟ » ابراز عقیده کرد: آیا نمی خواهید پالس بدهید که رفع تحریم ها به تاخیر بیفتد؟ آیا نمی خواهید گرا بدهید که آنها تهدید شما و قانون مجلس را جدی نگیرند؟ چرا میدان را می زنید؟ چرا القا می کنید که در مملکت میدان و نظامیان حاکم هستند؟ کیست که نداند که در جمهوری اسلامی و در امور کلی اینچنینی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شورای عالی امنیت ملی اتخاذ تصمیم می کند و آقای ظریف طبق گفته خود شما در این فایل صوتی در شورای عالی امنیت ملی از ۵ رای فقط یک رای نظامی وجود دارد، ولی چرا به گونه ای القا می کنید که ما هزینه میدان را در دیپلماسی می دهیم؟ شما چه داشتید که شما را تحویل بگیرند؟

نماینده مردم قم عنوان کرد: میدان را بزنید و اقتصاد درستی تحویل این مردم داده اید؟ می خواهید با مردم گرسنه از دشمن امتیاز بگیرید؟ شما که اقتصاد را نابود کردید، گفتید چرخ صنعت و اقتصاد بچرخد آیا امروز صنعت و اقتصادی برای کشور گذاشته اید؟ اگر اقتصادی هم هست آیا چرخی برای آن باقی گذاشتید؟ با کدام امکان قصد امتیاز گرفتن داشتید؟

وی در پایان اضافه کرد: شما مدیون میدان هستید. شما نه اقتصاد درستی داشتید و نه پول زیادی داشتید، منطقه را هم رها کردید و اکنون فقط کشورهایی در منطقه با ما هستند که تحت تاثیر میدان بوده اند، اگر اینها را نداشتید با چه چیزی باید سر میز مذاکره به عنوان بضاعت، آورده و پشتیبان سعی می کردید امتیاز بگیرید؟ هرچه دارید در برجام از توان موشکی است، چرا اروپا در برجام باقی ماند؟ چون اروپا به آمریکا می گوید برد موشک های ایران به شما نمی رسد اما به خاطر توان موشکی، من مجبورم در برجام بمانم، چرا تاریخ را وارونه جلوه می دهید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
4
میدان و دیپلماسی هر دو مدیون ملت بزرگوار ایران هستند. بهتر است حداقلیها اول این را در نظر بگیرند بعد به این و آن کنایه بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
3
اصلا هم اینطور نیست
کهنه سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
5
و میدان هم مدیون دیپلماسی!!! اگردیپلماسی نبود ، میدان باید با دستان خالی به جنگ اهریمن می رفت. !!! این دیپلماسی بود که برای میدان سلاح گذاشت بر دستانش تا موازنه را درمذاکره هموار سازد.. پس ! دیپلماسی دایه و حامی میدان می باشد. فتح را دیپلماسی کامل می کند با امضای توافق نامه یا قطعنامه!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
لازم به توضیح شما نیست مردم با وجدان خدادادی خود می فهمند گره کار کجا ست میدان یا دیپلماسی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین