کد خبر: ۷۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

رییس کمیته ملی: کاروان المپیک ایران بدون دغدغه مالی راهی توکیو می‌شود

رییس کمیته ملی المپیک در هشتادوسومین نشست هیات اجرایی این نهاد گفت که برای اعزام کاروان ایران به المپیک توکیو تمهیدات لازم اندیشده شده و به منظور تامین بودجه و منابع لازم دغدغه‌ای وجود ندارد.
رییس کمیته ملی: کاروان المپیک ایران بدون دغدغه مالی راهی توکیو می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

هشتاد و سومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (یکشنبه) به ریاست سید رضا صالحی امیری و حضور تمامی اعضا و امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو و سید واعظ موسوی رئیس کمیسیون روانشناسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزارشد.

در ابتدای این نشست به بررسی وضعیت تمرینات تیم‌های مختلف المپیکی و برنامه‌های اردویی و نحوه آماده سازی آنها و حمایت‌های لازم از فدراسیون‌های المپیکی پرداخته شد.

صالحی امیری در جریان این نشست اظهار داشت: تمامی تعهدات به فدراسیون‌های ورزشی در سال گذشته اعم از پرداخت سهم صددرصدی بودجه فدراسیون‌ها، پرداخت بورسیه‌ها و حقوق سهمیه‌بگیران و کادر فنی عملی شد و علاوه بر آن کمک مازاد بر سهم مصوب فدراسیون‌ها نیز صورت پذیرفت تا این عزیزان نگرانی نداشته باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: خوشبختانه برای اعزام کاروان ورزشی کشور عزیزمان به بازی‌های المپیک توکیو تمهیدات لازم اندیشیده شده و با حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه دغدغه‌ای بابت تامین منابع ارزی و ریالی وجود ندارد و منابع لازم تامین خواهد شد همچنین نوسازی تجهیزات تخصصی آکادمی ملی المپیک نیز در سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته و تا پایان نیمه امسال انجام خواهد شد.

در ادامه سید واعظ موسوی رئیس کمیسیون روانشناسی ورزشی نیز گزارشی در خصوص فعالیت‌های این کمیسیون ارائه کرد و پیشنهاد وی جهت برگزاری جشنواره آثار مکتوب روانشناسی کاربردی ورزشی و انجام حمایت‌های مادی و معنوی لازم در این زمینه مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در ادامه امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو مهمان دیگر نشست هیات اجرایی امروز کمیته ملی المپیک بود که وی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا، با اشاره به حضور رشته کوراش در این فدراسیون خواستار حمایت‌های بیشتر از این رشته مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های بین الملی شد.

در خاتمه نشست پیشنهادات و درخواست‌های واصله از سوی برخی از فدراسیون‌ها مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی قرار گرفت.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین