کد خبر: ۷۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
سازمان ملل خواهان خویشتنداری شد

افزایش شمار مجروحان درگیری‌های قدس به ۵۶۰ نفر

در پی درگیری فلسطینیان با نیروهای رژیم صهیونیستی در محله‌های شیخ جراح و باب العامود در قدس اشغالی برای سومین شب متوالی ۱۹ تن زخمی شدند. این درحالی است که هلال احمر فلسطین اعلام کرده شمار زخمی‌های درگیری های سه روز گذشته در قدس به بیش از ۵۶۰ تن رسیده است.
افزایش شمار مجروحان درگیری‌های قدس به ۵۶۰ نفر
آفتاب‌‌نیوز :

یکشنبه شب نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله به فلسطینیان در باب العامود در قدس اشغالی اقدام به سرکوب وحشیانه آن‌ها کردند.

به گزارش القدس العربی، در پی این حملات فلسطینیان حاضر با پلیس این رژیم درگیر شدند و پلیس از گاز اشک آور و گلوله های مشقی و بمب صوتی برای متفرق کردن حاضران استفاده کرد که به زخمی شدن ۱۹ تن از جمله یک امدادگر انجاید. همچنین ۵ تن بازداشت شدند.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرده شمار زخمی‌های درگیری‌ها از روز جمعه در قدس به بیش از ۵۶۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر منابع محلی در قدس اشغالی از حمله شمار زیادی از شهرک‌نشینان اشغالگر به خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که شهرک‌نشینان اشغالگر به سمت خانه‌های فلسطینیان سنگ پرتاب می‌کنند. برخی منابع نیز از تیراندازی شهرک‌نشینان مسلح به سمت خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح خبر داده‌اند.

ساکنان این محله نیز خواستار کمک فوری فلسطینیان برای مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر شدند و پس از این درخواست، صدها نفر از ساکنان قدس برای مقابله با صهیونیست‌ها خود را به این محله رساندند.

در همین حال مساجد قدس نیز برای دفاع از مسجد الاقصی اعلام بسیج عمومی کرده و فلسطینیان را دعوت به حضور در این مسجد جهت مقابله با اشغالگران اسرائیلی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جوانان فلسطینی همچنین به دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی حمله کرده و پرچم فلسطین را در ورودی آن برافراشتند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که خویشتن دار بوده وبه حق آزادی تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد.

استفان دوجاریک ، سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای گفت که دبیرکل سازمان ملل عمیقا در مورد ادامه خشونت در قدس شرقی اشغالی و همچنین در مورد احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از منازل خود نگران است.

وی افزود: "گوترش اصرار دارد که وضعیت فرهنگی و هویتی اماکن متبرکه حفظ شود."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین