کد خبر: ۷۰۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
یک پزشک اردبیلی مطرح کرد؛

بایدها و نبایدهای تغذیه کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

یک پزشک اردبیلی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، کودکان و نوجوانان از مصرف غذاهای دارای قند ساده خودداری کنند.
بایدها و نبایدهای تغذیه کودکان و نوجوانان در دوران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

بهنام داورنیا اظهار کرد: در زمان کرونا کودکان و نوجوانان از خوردن نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها و همه مواد غذایی که قند ساده هستند، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه باید مصرف میوه و سبزیجات بیشتر از قبل باشد، تصریح کرد: نباید میان وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی حذف شود و البته مصرف ویتامین D هم نباید فراموش شود.
داورنیا با اشاره به اینکه باید هرم غذایی در تغذیه کودکان و نوجوانان موردتوجه ویژه قرار بگیرد، ادامه داد: برای دوری فرزندان از چاقی رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باید برای آنها تعریف شود.

ترس ناشی از کرونا را باید در کودکان و نوجوانان مدیریت کرد، باید در کنار آنها بود تا احساس تنهایی نکنند.

وی با بیان اینکه هنگام رویارویی با بحران‌هایی نظیر کرونا، ترس و اضطراب پدیده رایجی هستند، تصریح کرد: این ترس و نگرانی که بیماری جان ما را تهدید می‌کند یا زمانی که احتمال ناقل بودن مطرح است تأثیرات منفی فزاینده‌ای در زندگی به‌خصوص در پساکرونا می‌گذارد و منجر به مشکلات خاص روانی در جامعه می‌شود.

این پزشک اردبیلی با بیان اینکه برای مصون کردن جامعه در پساکرونا باید به گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر آموزش‌های مهارتی و خودمراقبتی لازم ارائه شود، تشریح کرد: بررسی مشکلات روانی و درمان به‌موقع آن از ایجاد آسیب‌ها و دردسرهای بزرگ‌تر در جامعه ممانعت می‌کند.

داورنیا با بیان اینکه باید برای یاددهی پروتکل‌های بهداشتی به کودکان و نوجوانان از طریق بازی اهتمام ویژه داشت، گفت: باید به زبان فرزندان با آنها در مورد مسائل و مشکلات کرونا صحبت کرد و آنها را به زبان خودشان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودمراقبتی در این دوران اقناع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین