کد خبر: ۷۰۸۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ قوت گرفت /ضرغامی به شورای وحدت پشت کرد

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تصریح کرد: امروز و در این لحظه حضور رئیسی در انتخابات بیش از همیشه محتمل است.
کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ قوت گرفت /ضرغامی به شورای وحدت پشت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«منوچهر متکی»، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در گفت و گویی به بیان نکاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان پرداخته است. بخشی از گفت و گوی منوچهر متکی را در ادامه می خوانید.

امروز در جریان اصولگرایی همه خلع سلاح هستند و می خواهند بدانند آیا رییسی می آید یا نمی آید؟ تحلیل شما از این وضعیت چیست؟

من نیروهای ارزشی و انقلابی را در وضعیت خلع سلاح نمی بینم همه مجهز به تجهیزات سیاسی هستند. این آرایشی است که در هر دو طرف به چشم می خورد و هم در اردوگاه اصلاحات و هم در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی نامزد نهایی هنوز مشخص نشده است و نمی توان گفت در جبهه نیروهای ارزشی وضعیت به این صورت است بلکه در آن طرف هم همین است. اما در این سو قاعدتا برای نیروهای ارزشی دو مدل ورود به انتخابات وجود دارد مدل ۹۲ و مدل ۹۶ مشخصه مدل ۹۲ این بود که با کاندیداهای متعددی به میدان آمدند در ابجد خوانی سیاسی این آرایش صحنه یعنی شما به دست خودتان زمینه باخت خود را فراهم کرده اید.

کاندیدای رقیب که در آغاز تقریبا هیچ زمینه ی نداشت توانست انتخابات را ببرد مدل دیگر ورود به انتخابات ۹۶ است. در مدل ۹۶ بعد از سال ها نیروهای ارزشی نشان دادند که می توانند با هم کنار بیایند و در نهایت به یک نامزد برسند اگرچه در انتخابات ۹۶ کاندیدا آنها برنده نشد ولی دو اتفاق مهم رخ داد. نشان دادند که می توانند با هم در موضوع انتخابات به یک وفاق برسند و دوم اینکه آقای رییسی با ۱۶ میلیون رای بالاترین رای یک نفر دوم در انتخابات را از آن خود کرد. رای بسیار خوبی بود به لحاظ فلسفی می گویند وقتی امری یکبار اتفاق می افتد امکان حدوث دوباره اش وجود دارد. لذا به نظر من در بین نیروهای ارزشی و انقلابی احتمال اینکه حماسه همگرایی و با هم شدن در صحنه به نمایش دربیاید، وجود دارد. بسیاری از نامزدها اعلام کرده اند اگر آقای رییسی نامزد شوند آنها به صحنه نمی آیند یا اینکه به آقای رییسی کمک می کنند. امروز بیش از هر زمان دیگری احتمال آمدن آقای رییسی وجود دارد.

_ اگر آقای رییسی حضور پیدا نکنند تکلیف اصولگرایان چه خواهد شد؟

برای اصولگرایان، نیروهای ارزشی و انقلابی هیچ راه دیگری وجود ندارد که با فرض ضعیف نیامدن آقای رییسی، مجددا این نگاه را دنبال و تلاش کنند تا به نامزد واحد برسند این کار بسیار مشکل است ولی غیر ممکن نیست.

_ در مورد احتمال قوی حضور آقای رییسی اطلاعاتی دارید یا پیش بینی شخصی شما این است؟

اظهارنظرها یا براساس اطلاعات است یا براساس تحلیل است. اطلاعات از شخص جناب آقای رییسی نداریم اما تحلیل مبتنی بر شواهد داریم شواهدی قوی که به ما دیکته می کند و احتمال آمدن آقای رییسی را بیش از هر زمان دیگری می بینیم اما امروز و در این لحظه حضور رئیسی در انتخابات بیش از همیشه، محتمل است.

_ آیا پاسخی از کاندیداهایی که برایشان نامه ارسال شده دریافت کرده اید؟

برخی تماس گرفتند برخی نامه نوشتند و ما هم کارگروه برنامه ریزی شورای وحدت و کارگروه بررسی تیم نامزدها را داریم که جلساتی دارند و بررسی می شود و شروع به کار می کنیم. همه افراد موافقت نکرده اند برخی اعلام موافقت کردند و برخی گفتند ما مستقل هستیم و نمی خواهیم به این ساز و کار تمکین کنیم از جمله آقای ضرغامی که می خواهند مستقل باشند و ما هم به نظر او احترام می گذاریم و برخی هنوز جواب نداده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین