کد خبر: ۷۰۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

سرقت با دوربین‌های شکاری!

سارق سابقه‌داری که با انواع دوربین‌های شکاری از بالای درخت توت، طعمه‌هایش را زیر نظر می‌گرفت، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و راز چندین فقره سرقت موتورسیکلت‌هایی را که به «اوراق‌خانه» برده بود، برای پلیس فاش کرد.
سرقت با دوربین‌های شکاری!
آفتاب‌‌نیوز :

«مدتی قبل سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان طبرسی ۳۸ مشهد به پلیس گزارش شد و بلافاصله نیروهای تجسس کلانتری برای بررسی ماجرا به محل وقوع سرقت رفتند. آنان در تحقیقات مقدماتی و همچنین بازبینی دوربین‌های ترافیکی شهری به سرنخ‌هایی از یک دزد سابقه‌دار رسیدند؛ چرا که مطابقت تصویر به دست آمده از سارق با آلبوم مجرمان سابقه‌دار نشان می‌داد که دزد ۳۴ ساله از سارقان حرفه‌ای شمال و شرق مشهد است.

در حالی که بررسی‌های پلیس با صدور دستوراتی از سوی سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) برای شناسایی مخفیگاه جدید سارق حرفه‌ای ادامه داشت، ناگهان صبح سیزدهم اردیبهشت، نیروهای گشت انتظامی هنگام انجام وظیفه در خیابان شهید نظام‌دوست، جوانی را بالای یک درخت توت مشاهده کردند که با دوربین شکاری در حال رصد موتورسیکلت‌های پارک‌شده در حاشیه خیابان بود. ماموران انتظامی که به رفتارهای این جوان مشکوک شده بودند به طور غیر محسوس او را زیر نظر گرفتند و دریافتند که فرد دوربین به‌دست در حال شناسایی موتورسیکلت‌هایی است که به‌راحتی هدف دستبرد قرار می‌گیرند. بنابراین ماموران اطراف درختان توت را به محاصره درآوردند ولی در این میان، جوان مذکور با مشاهده پلیس از کنار یکی از درختان پایین پرید و پا به فرار گذاشت ولی فرار او نتیجه‌ای نداشت و در یک عملیات کوتاه تعقیب و گریز و با چند فن دفاع شخصی زمین‌گیر شد. با انتقال دوربین‌های شکاری و متهم یادشده به کلانتری، وی به دایره تجسس هدایت شد اما همزمان با ورود این جوان که «مرتضی» نام دارد بلافاصله چهره او در ذهن رئیس کلانتری نقش بست؛ چرا که او سال گذشته نیز توسط افسران زبده تجسس، مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفته بود. متهم که با دیدن این وضعیت، تازه فهمیده بود هیچ راه گریزی جز اعتراف به سرقت‌هایش ندارد، خیلی آرام مقابل ستوان قلاسی (رئیس تجسس) نشست و راز چندین فقره سرقت موتورسیکلت در ماه‌های گذشته را برملا کرد.

سوابق متعدد این سارق حرفه ای نشان می داد که او همدستانی هم دارد و باید این ماجرا مورد کنکاش های دقیق پلیسی قرار گیرد به همین دلیل نیروهای انتظامی، مراتب را به قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) گزارش دادند. مقام قضایی که خود سال ها به پرونده های کیفری و جنایی رسیدگی کرده است، با مطالعه گزارش مقدماتی نیروهای کلانتری، بی درنگ دستورات ویژه ای را برای ریشه یابی سرقت های مذکور صادر کرد و تجربیات ارزنده خود را برای شناسایی دهلیزهای تاریک این پرونده سرقت در اختیار ماموران گذاشت. طولی نکشید که متهم در مخمصه سوالات تخصصی پلیس گرفتار شد و گفت: با دوربین های شکاری و تک چشمی، ابتدا موتورسیکلت ها را از فاصله دور زیر نظر می گرفتم و در یک فرصت مناسب آنها را می ربودم.

این سارق سابقه دار ادامه داد: سپس موتورهای سرقتی را به مبلغ ناچیزی به یک تعمیرکار موتورسیکلت می فروختم که جواد نام دارد.

او در حالی نام «جواد» را بر زبان جاری کرد که مشخص شد این مالخر نیز قبلا توسط پلیس دستگیر شده است و او نیز سابقه کیفری دارد. این گونه بود که گروهی از نیروهای تجسس با نظارت مستقیم رئیس کلانتری و با کسب دستورات ویژه قضایی، وارد تعمیرگاه موتورسیکلت شدند و مردی را دستگیر کردند که در پوشش تعمیر موتورسیکلت، اقدام به مالخری می کرد و با اوراق موتورسیکلت ها، پول هنگفتی به جیب می زد. با دستگیری این مرد ۴۰ ساله سابقه دار، تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده سرقت در حالی ادامه یافت که قطعات زیادی از لوازم اوراق شده موتورسیکلت ها در تعمیرگاه وی کشف و ضبط شد.

به دستور قاضی عندلیب، این پرونده با توجه به اهمیت آن در شعبه ۴۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره بین قضاوت رفته است و بررسی های تکمیلی برای شناسایی دیگر افراد مرتبط احتمالی با این متهمان حرفه ای همچنان ادامه دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین