کد خبر: ۷۰۸۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

ایران چقدر زعفران صادر کرد؟

طبق گزارش مسئولان گمرک ایران، در سال گذشته بیش از ۱۹۰میلیون دلار به ۶۰ کشور صادر شده که ۷۹ درصد آن به پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان اختصاص دارد.
ایران چقدر زعفران صادر کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک جریان صادرات زعفران ایران در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد و گفت که ۳۲۴هزار و ۵۸۹ کیلوگرم طلای سرخ، در سال گذشته به ۶۰ کشور دنیا به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۶ دلار صادر شده است.

مقاصد زعفران ایران کجاست؟

بر اساس این گزارش ،هنگ کنگ، اولین مقصد زعفران ایرانی در سال گذشته بود که ۷۴هزار و ۵۷۸ کیلوگرم زعفران به ارزش ۴۶ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۲۱۶ دلار را خریداری کرده است که ۲۳ درصد وزن و ۲۴.۵ درصد ارزش کل زعفران صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است.

امارات با خرید ۵۹ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم به ارزش ۳۳ میلیون و ۹۴۲هزار و ۲۷دلار و سهم ۱۸.۴درصد وزن و ۱۷.۸درصد ارزش دومین خریدار زعفران ایرانی در سال ۱۳۹۹ بود و پس از آن اسپانیا با ۴۹ هزار و ۲۵ کیلوگرم و ارزش ۲۶ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۳۱۳ دلار و سهم وزنی ۱۵ درصدی و ارزش حدودا ۱۴ درصدی کشور سوم بوده است.

چین با خرید ۴۰ هزار و ۱۳۹ کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۲میلیون و ۵۰۴ هزار و ۴۴۰ دلار و سهم ۱۲.۳ درصدی وزن و ۱۱.۸ درصدی ارزش در جایگاه چهارم و نهایتا افغانستان با خرید ۳۳هزار و ۷۸۱کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹میلیون و ۱۶۸هزار و ۶۰۸دلار پنجمین کشور خریدار زعفران ایرانی، با سهم خرید ۱۰.۴درصدی وزن و ۱۰درصدی ارزش کل زعفران صادر شده کشور در سال ۹۹ بوده است.

باوجود صادرات زعفران به ۶۰کشور دنیا، پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان، ۲۵۷هزار و ۳۱۴کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۴۸میلیون و ۶۸۱هزار و ۶۰۴دلار را خریداری کردند که ۷۹ درصد وزن و ۷۸درصد ارزش کل صادرات این کالا در سال گذشته بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
با سلام آمار غیر واقعی است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین