کد خبر: ۷۰۸۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا

همیلتون و یک قهرمانی دیگر

رقابت اتومبیل رانی فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا - چهارمین مرحله از هفتادودومین فصل رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ - دیروز در پیست کاتالونیا در شهر مونت ملو برگزار شد.
همیلتون و یک قهرمانی دیگر
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت اتومبیل رانی فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا - چهارمین مرحله از هفتادودومین فصل رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ - دیروز در پیست کاتالونیا در شهر مونت ملو برگزار شد.

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات،نتایج این رقابت به این شرح است:

۱- لوئیز همیلتون از انگلیس - تیم مرسدس ۱:۳۳:۰۷:۶۸۰ ساعت (۶۶ دور پیست)
۲- مکس فرشتاپن از هلند - ردبول ریسینگ ۱۵:۸۴۱ ثانیه اختلاف
۳- والتری بوتاس از فنلاند - مرسدس ۲۶:۶۱۰ ثانیه اختلاف
۴- شارل لکلرک از موناکو - سکودریا فراری ۵۴:۶۱۶ ثانیه اختلاف
۵- سرخیو پرس از مکزیک - ردبول ریسینگ ۱:۰۳:۶۷۱ دقیقه اختلاف

- نیکولاس لطیفی راننده ایرانی الاصل و کانادایی از تیم ویلیامز مرسدس با یک دور اختلاف نسبت به نفر نخست در رده شانزدهم قرار گرفت.

* رده بندی فرمول یک قهرمانی جهان پس از چهارمین مرحله از ۲۳ مرحله فصل:الف: رانندگان:

۱- لوئیز همیلتون از انگلیس ۹۴ امتیاز
۲- مکس فرشتاپن از هلند ۸۰،
۳- والتری بوتاس از فنلاند ۴۷،
۴- لاندو نوریس از انگلیس ۴۱،
۵- شارل لکلرک از موناکو ۴۰

ب: تیمی:

۱- مرسدس آلمان ۱۴۱ امتیاز
۲- ردبول ریسینگ اتریش ۱۱۲،
۳- مک لارن مرسدس انگلیس ۶۵،
۴-فراری ایتالیا ۶۰
---
در دوره قبل در سال ۲۰۲۰ لوئیز همیلتون راننده انگلیسی و تیم مرسدس قهرمان شدند و در بخش انفرادی والتری بوتاس از فنلاند و مکس فرشتاپن از هلند دوم و سوم شدند.

همیلتون ۷ بار در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قهرمان جهان شده است و از این حیث با رکورد میشائیل شوماخر فوق ستاره و اسطوره آلمانی فرمول یک برابری کرد.

- لوئیز همیلتون انگلیسی با ۹۶ قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک رکورد جهانی را در اختیار دارد و پس از وی میشائیل شوماخر آلمانی با ۹۱ قهرمانی و سباستین فتل آلمانی با ۵۳ قهرمانی دوم و سوم هستند.

---
مسابقات امسال در ۲۳ مرحله برگزار می‌شود و این در شرایطی است که مسئولان رقابت سائوپائولو برزیل باید قرارداد خود را با فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی تمدید کنند. در این دوره عربستان و ویتنام برای نخستین بار میزبان یک دوره از فرمول یک قهرمانی جهان را بر عهده می‌گیرند. ضمن اینکه رقابت‌های موناکو، سنگاپور و جمهوری آذربایجان نیز بار دیگر در تقویم به چشم می‌خورند. برخی از رقابت‌ها ممکن است به علت مشکلات شیوع کرونا و قرنطینه لغو و یا به تعویق بیافتد.

میک شوماخر فرزند میشائیل شوماخر اسطوره آلمانی فرمول یک برای اولین بار در رقابت‌ها شرکت کرد. نیکولاس لطیفی راننده ۲۶ ساله ایرانی الاصل و کانادایی نیز برای دومین فصل در این رقابت‌ها حاضر شده است.

در تاریخ فرمول یک قهرمانی جهان که از سال ۱۹۵۰ سابقه برگزاری دارد، میشائیل شوماخر از آلمان و لوئیز همیلتون از انگلیس با ۷ قهرمانی رکورد مشترک هستند. خوان مانوئل فانگیو از آرژانتین با ۵ قهرمانی سوم است و آلن پروس از فرانسه و سباستین فتل از آلمان با ۴ قهرمانی چهارم مشترک هستند.

در بخش تیمی تیم‌های فراری با ۱۶ قهرمانی، ویلیامز با ۹ و مک لارن با ۸ قهرمانی اول تا سوم هستند. تیم‌های مرسدس و لوتوس نیز با ۷ قهرمانی چهارم مشترک هستند.

به مانند فصل قبل به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۱۸ و ۱۵ امتیاز در رنکینگ قهرمانی جهان تعلق گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین